Revista americana Forbes a intocmit un top al masinilor care au primit cele mai putine puncte la testele de siguranta. Primele locuri ale clasamentului, sunt ocupate de modelele asiatice, ale caror caroserii nu sunt capabile sa ofere protectie pasagerilor.

Potrivit Ziarul, primul loc revine modelului Mazda3. Cu toate ca designul este unul original, iar trenul de rulare pare foarte eficient, acest autoturism a obtinut doar trei stele din cinci la testul de impact lateral. Motivul: structura masinii nu este capabila sa reziste la un asemenea impact, iar airbag-urile laterale nu se gasesc la echiparea de serie.

Honda S200, ocupanta locului doi, ofera un grad de stabilitate foarte bun. Cu toate ca, autoturismul a primit un punctaj bun la testul impactului lateral, cat si in cazul unei rasturnari, autoturismul nu beneficiaza de airbag-uri laterale.

Acest clasament a fost realizat impreuna cu agentile de siguranta rutiera IIHS si NHTSA, organizatii care realizeaza teste de siguranta asemanatoare cu cele EuroNcap pentru Europa. In urma acestei anchete au iesit la iveala multe automobile care sufera mult la capitolul siguranta, anunta stiriauto.ro

Un exemplu negativ este cel al modelului Nissan 350Z, sportiva care dubleaza rata mortalitatii fata de media din segmentul automobilelor sport. Un posibil motiv ar fi faptul ca, acest tip de automobil face parte dintr-un segment preferat de tinerii cu putin experienta. Conform IIHS si NHTSA cea mai importanat problema la capitolul siguranta este protectia laterala.

Acest tip de accident se intampla de cele mai multe ori cand se forteaza lumina rosie a semaforului si vehiculul care circula regulamentar accidenteaza in lateral, in dreptul montantului B, cealalta masina. Daca aceasta nu este echipata cu airbag-uri pentru torace si airbag-uri pentru protectia capului atunci urmarile devin tragice. Incepand cu anul 2009 in SUA aceste airbag-uri trebuie sa fie montate standard pe toate masinile, anunta Prosport.

Rezistenta caroseriei este un alt element decisiv in salvarea de vieti,atu de care masinile mici nu dispun, insa compenseaza printr-o manevrabilitate superioara in comparatie cu masinile 4x4 grele. Cele mai vandute autombile grele sunt cele care fac parte din segmentul pick-up, acestea dovedind cea mai mare rata de mortalitate de pe piata deoarece se rastoarna cel mai usor. Motivul este plasarea centrului de greutate la un nivel foarte ridicat fata de sosea.

Chevrolet Aveo, care se situeaza pe locul cinci in topul celor mai nesigure masini din lume, a primit note destul de slabe, in ciuda faptului ca airbag-urile laterale se gasesc intre dotarile standard. Pe locul sase se afla Kia Rio, care, chiar daca este construit pe aceeasi platforma tehnica cu Hyundai Accent (ocupanta locului sapte), a primit calificative mai slabe decat acesta. Singurul avantaj al modelului Rio este ca are un tren de rulare mai sigur, element care poate salva multe vieti.

|n ceea ce priveste pe noul Accent, cu toate ca are airbag-uri laterale standard, nu a putut castiga mai mult de trei stele la siguranta. Desi este o masina destul de ieftina, are un consum scazut, un design interior interesant, precum si alte atribute, Toyota Yaris se afla pe locul opt in top, din cauza ca este instabila la manevre scurte, iar soferul poate pierde controlul autoturismului foarte usor.

Romanii prefera masinile ieftine si nesigure:

Wall-Street mentioneaza ca la testele de impact realizate de organismul european EuroNCAP, Dacia Logan a obtinut trei stele. Singurul model Daewoo comercializat in Romania prezent pe site-ul EuroNCAP este Matizul, care a primit si el tot trei stele. Cielo a primit, acum cativa ani buni, doua stele, in conditiile in care modelul testat era ceva mai dotat decat cel comercializat pe piata romaneasca.
Printre alte modele preferate de romani se afla Renault Clio Symbol. Modelul in trei volume, produs in Turcia, nu este la fel de sigur ca fratele sau mai mare Renault Clio Bicorp, produs in Spania. Unele din variantele Renault Clio Symbol (cele ieftine, intre 8.000 si 9.500 euro) nu ofera in dotarea de baza decat airbag pentru sofer. Alte variante ale Symbolului (care se apropie de 10.000 euro) ofera airbag pasager si ABS la pachet pentru circa 600 euro.

De altfel pentru modelele Clio Bicorp, la modelele mai ieftine (10.000 -11.500 euro) ABS este oferit optional la un pret de 375 euro. Asadar pretul unei masini dotate cu doua airbag-uri, ABS si ESP urca cel putin cu 1500 de euro, in medie.

Renault este producatorul de autovehicule care are cele mai multe modele, respectiv opt, care au obtinut 5 stele, adica punctajul maxim, la EuroNCAP. Dar pentru acestea clientul scoate mai multi bani din buzunar, in medie peste 14.000 euro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.