In traficul tot mai aglomerat, parcarea devine o manevra aproape imposibila. Pentru a usura situatia celor care intampina probleme, producatorii si-au propus sa introduca pe toate modelele sistem de parcare automata.

Acesta este si motivul pentru care Citroen sva introduce pe toate modelele sale viitoare un sistem automat de parcare. Sistemul, denumit City Park, se regaseste deja pe lista optiunilor si costa in jur de 1500 de euro. Masini.ro explica modul de functionare al tehnologiei. Prin apasarea unui buton, se pune in functiune un sistem compus din trei senzori laser (doi in fata si unul in spate) care masoara distantele dintre doua automobile deja parcate. Acesta este functional la viteze de pana la 26 de km/h si semnaleaza toate oportunitatile intalnite din momentul activarii. In cazul in care este suficient spatiu pentru masina ta, nu-ti mai ramane decat sa apesi un al doilea buton, care va activa sistemul "Parking Aid". Acesta controleaza directia si pune in miscare automat masina, soferul trebuind doar sa selecteze, dupa caz, treapta intai sau marsarierul si sa franeze. Si aceste operatiuni sunt insa sugerate de computer, informatiile fiind oferite prin semnale sonore si instructiuni scrise pe display-ul navigatiei.

Tehnologia "self-parking" nu reprezinta insa o inovatie, ea fiind deja disponibila, ca optiune, intre dotarile noii generatii a automobilelor Toyota Prius distribuite pe piata japoneza. Sistemul a fost testat la o conferinta de presa de presedintele Toyota, Fujio Cho. BBC News descrie cum, cu ambele maini departe de volan, domnul Cho a demonstrat abilitatile modelului sau. Masina dispune de un sistem inteligent de parcare care poate parca automat, folosind senzori electrici. Sistemul calculeaza pozitia, evitand obstacolele pe care masina le poate intalni.

Automotoportal sustine ca inovatorul proiect este disponibil si pentru anumite modele Volvo.

Desi are o utilitate crescuta, care iti poate salva sume enorme (in cazul in care sotia loveste stalpul din spate, pe care nu l-a vazut), sistemul este inca destul de costisitor, incat se poate incadra in generatia dotarilor de lux.

Exista si variante mai ieftine, si mai putin automate, insa la fel de eficiente. Third eye este un sistem de detectie cu ultrasunete ce face parte dintr-o noua generatie de microsenzori pentru parcare, sistem ce utilizeaza cea mai avansata tehnologie de detectie a obstacolelor. Senzorii de dimensiuni reduse (19 mm) sunt conceputi astfel incat sa poata fi montati in bara de protectie a tuturor modelelor de autoturisme fara a afecta structura sau aspectul original al acestora.

Potrivit automaticgva, microsenzorii fac parte din generatia a treia, au cele mai reduse dimensiuni in acest moment si beneficiaza de cea mai avansata tehnologie, denumita Detectie asimetrica, tehnologie utilizata de Mercedes Benz.

Sistemul este capabil a detecta obstacole cu unghiuri cuprinse intre 160° in plan orizontal si 60° in plan vertical. Sistemul se activeaza numai in marsarier si dispune de confirmare sonora si optica. Frecventa beep-urilor avertizeaza conducatorul auto de prezenta unor obstacole precum si de distanta dintre acestea si autoturism.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.