Auto 4 Martie 2008 00:24
Britanicii de la Morgan vor prezenta in premiera la Salonul Auto de la Geneva prototipul complet functional al unui automobil cu propulsie ecologica, cunoscut sub numele LIFEcar.

Potrivit Ziua, LIFEcar dispune de un motor ecologic, sistemul de propulsie fiind de tip fuel cell si utilizeaza atat hidrogenul din rezervorul special cat si oxigenul din atmosfera pentru producerea energiei. Practic, masina elimina doar vapori de apa, iar autonomia ei depaseste 300 km, energia electrica fiind utilizata pentru motoarele electrice de propulsie si pentru sistemul de directie drive-by-wire.

Din punct de vedere al designului constructorul britanic nu s-a indepartat foarte mult de la formele retro ale lui Morgan Aero 8 dar aduce elemnte originale la sistemul de acces, pratic toata partea superioara a masinii culisand pentru a le permite pasagerilor sa ajunga in interiorul futurist, dar cu multe elemente retro si materiale naturale, relateaza ProMotor.

Pe dedesubt, masina nu are absolut nici o legatura cu curentul reto, fiind mai ticsita de tehnologie decat un targ de aparatura electronica, efortul de a finaliza cu succes acest proiect fiind impartit la mai multe “entitati”: BOC, Universitatea Cranfield, Universitatea Oxford, OSCar si QinetiQ (ultimii primind in grija chiar construirea sistemului cu celule de hidrogen), informeaza Auto.ro

Masina, construita impreuna cu mai multe companii si universitati din Marea Britanie, a fost construita in doi ani si jumatate, timp in care a consumat un fond de 1,9 milioane de lire sterline.

„Adevarata provocare este de a crea un design si a construi o masina usor de condus - un vehicul cu adevarat sportiv”, a spus Charles Morgan, director al Morgan Motor Company, potrivit informatiiauto.ro „Folosirea acumulatorilor pentru a inmagazina surplusul de energie, iar apoi folosirea acesteia in acceleratii si franari vor duce la un condus dinamic, in combinatie cu o caroserie ultra usoara. Minimizarea greutatii este strategia noastra, si ne permite folosirea unor celule de combustie de dimensiuni reduse.”


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.