Auto 3 Iunie 2008 04:27
Dacia a lansat la Geneva asteptatul model Sandero si noua sigla pe care o vor purta modelele romanesti. Automobilul este derivat din Renault Sandero, prezentat anul trecut in Brazilia.

La 3 luni de la Salonul Auto de la Geneva, Dacia Sandero se lanseaza oficial si in Romania

Producatorul auto si-a propus sa vanda 50.000 de Sandero pana la sfarsitul acestui an, adica jumatate din vanzarile inregistrate cu Logan anul trecut. De azi vor putea fi preluate comenzile pentru hatchback, astfel incat primele livrari catre clienti vor fi facute la sfarsitul lunii iunie. Dealerii Dacia sustin ca se vor lua comenzi abia incepand din 15 iunie, dupa cum informeaza EVZ.

Oficialii Dacia au spus ca in septembrie, uzina de la Mioveni va produce zilnic circa 5-600 de masini Sandero.

Dacia Sandero a intrat in productie la Mioveni in luna mai si preia motorizarile pe benzina (1.4 litri 75 CP si 1.6 litri 90 CP) si pe motorina 1.5 dCi 70 CP si 1.5 dCi 85 CP), care se gasesc pe alte modele ale gamei Dacia Logan. Motorul diesel de 70 cai putere are emisii de dioxid de carbon de 120 g/km.
Dacia Sandero va fi introdusa treptat, incepand din iunie 2008, pe pietele din Europa, in Turcia si in Maghreb. In total va ajunge sa fie vanduta pe 40 de piete.

Potrivit Cotidianul, al cincilea model care va face parte din gama Logan, desi are un alt nume, va fi prezentat oficial astazi in Romania. Modelul Sandero in doua volume este o masina de clasa subcompacta, care are drept tinta majorarea vanzarilor Dacia si atragerea de clienti tineri, cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani. Noua masina are o lungime de 4,02 metri, in timp ce latimea este de 1,746 metri, iar inaltimea de 1,53 metri.

Garda la sol masoara 15,5 centimetri. Ampatamentul masinii va ajunge la 2,59 metri, adica cu un centimetru mai mult decat Volkswagen Golf. Volumul portbagajului va fi de 320 de litri, iar cu bancheta spate rabatata acesta va depasi 1.050 de litri.

Vor exista cinci versiuni de echipare care cel mai probabil se vor numi Sandero, Ambiance, Preferance, Laureate si Prestige.

La interior masina a preluat schimbarile de pe Renault Sandero dar cu un volan nou specific versiunilor ce vor fi produse sub sigla Dacia ce va putea fi reglat pe inatime.

In Romania, garantia standard va fi de 18 luni si tot 100.000 de kilometri

Cu toate acestea, pe plan international Dacia Sandero va avea o garantie de trei ani si 100.000 de kilometri - oficialii Dacia au explicat ca aceasta decizie este strict legata de pretul final, care va fi mai mic in Romania. Cum cel mai ieftin Logan berlina costa in Romania 6.400 de euro, pretul pentru Sandero ar putea incepe de la 6.700 de euro. Pretul nu a fost confirmat de reprezentantii Dacia.

In gama de preturi in care se va plasa noul Sandero se regasesc modele precum Fiat Punto, Ford Fiesta, Opel Corsa sau Renault Symbol.

In premiera pentru Dacia, Sandero va fi echipat cu un sistem de asistenta la franarea de urgenta, care permite reducerea cu pana la 20% a distantei de franare. In plus, pentru locurile laterale din spate, Sandero va beneficia de sistemul de fixare ISOFIX pentru copii. Tot pentru prima data, ABS-ul se anunta standard pentru toate versiunile de motorizare si echipare. Dacia Sandero este primul model care va purta noua sigla Dacia. Prezentata la Salonul Auto de la Geneva din martie 2008, o data cu lansarea Sandero, sigla noua va fi montata initial doar pe acest model. Vechile sigle vor fi inlocuite treptat si la celelalte masini Dacia care urmeaza sa fie produse.

Potrivit Romania Libera, etapa de industrializare a modelului Dacia Sandero in uzina de la Mioveni a inceput la sfarsitul lui octombrie 2007. Modelul este construit pe platforma B0 (platforma Logan), prin urmare fabricarea sa se realizeaza pe aceeasi linie de montaj cu celelalte modele ale gamei Dacia. Platforma industriala de la Mioveni este cea de-a doua din cadrul grupului in care este produs modelul Sandero, dupa uzina din Curitiba (Brazilia), care fabrica Renault Sandero pentru Brazilia si Argentina.
Investitia totala pentru dezvoltarea si fabricarea modelului Dacia Sandero in Europa se ridica la 147 milioane de euro: 65 milioane de euro pentru dezvoltare si 82 milioane de euro pentru investitiile specifice la uzina de la Mioveni. Cea mai mare parte a investitiilor au fost realizate in comun pentru Dacia Sandero si pentru trecerea uzinei la o cadenta de productie de peste 60 vehicule/ora, pentru care a fost nevoie de alte 100 de milioane de euro.

Noul logo Dacia a fost indelung speculat de presa auto internationala, unii designeri straini incercand chiar sa anticipeze noua sigla prin suprapunerea simbolurilor Nissan, Renault si Dacia.

Noul logo adoptat de constructorul roman restilizeaza formele deja existente dar adopta culoarea argintie. Numele constructorului roman ramane scris cu culoarea albastra, insa intr-o alta nuanta, fontul fiind si el unul nou.

Dupa lansarea Sandero, Dacia va introduce pe piata o versiune restilizata a Logan Sedan. In 2009, si Logan MCV va beneficia de un facelift. Tot anul viitor va fi lansat pe piata si un model crossover/SUV, care va avea atat tractiune fata, cat si tractiune integrala, lucru confirmat vinerea trecuta de reprezentantii Renault. Grupul francez a inaugurat vineri, la Bucuresti, Centrul de Design Renault pentru Europa Centrala, in urma unei investitii de aproximativ 100 de milioane de euro. Special pentru Dacia Sandero, 12 furnizori de componente si-au deschis fabrici in Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.