5 Iulie 2008 , 00:00 de Razvan Nicolae in Auto
Dacia Sandero demonstreaza ca producatorul pitestean a ajuns la maturitate. Era si cazul, doar au trecut 18 ani de la Revolutie. Masina se afirma cu un design modern, care nu atrage, dar nici nu te lasa indiferent, si cu raportul pret/spatiu/performante/dotari specific Logan-ului. Nu are rost sa va mai plictisesc! Important este ca Sandero merge ceva mai bine decat Logan-ul Sedan. Dar... mai exista inca multe aspecte perfectibile

Dacia Sandero utilizeaza platforma B0 (n.r. platforma
Logan), cu punte fata de tip pseudo MacPherson, cu brat triunghiular, si punte spate in forma de "H", cu profil deformabil si epura programata. Dar specialistii au umblat la cateva elemente pentru a conferi masinii o tinuta de drum mai sigura. Concret, Sandero sta bine pe drum si permite chiar abordarea mai in forta a virajelor. Iar marele plus este directia mult mai ferma si precisa decat in cazul Logan-ului obisnuit, ceea ce iti da incredere si un sentiment de siguranta. In conditii normale, evident! Daca se forteaza si te crezi Schumacher, garda la sol de 155 mm si centrul de greutate ridicat isi spun imediat cuvantul si incepe ruliul. Usurel cu pianul, ca se varsa clapele... Sandero nu este o masina careia sa-i placa un stil de condus mai agresiv, desi publicul-tinta sunt tinerii. De asemenea, franele, cu tot cu ABS si AFU (sistem de asistenta la franarea de urgenta) sunt de incredere pana la un anumit punct si daca se merge calm. Altfel, ABS-ul intra neplacut de repede si aproape imposibil de controlat din pedala iar, dupa franari repetate, apare un fenomen de fading de toata frumusetea.

Trebuie apreciat insa faptul ca Sandero este bine izolat fonic, nici macar la viteze de 140-150 km/h nepatrunzand in habitaclu zgomote sau fasaituri nedorite.

Mai bine 1.4
Elasticitatea motorului de 1.6 litri/90 CP lasa de dorit iar cutia de viteze are niste trepte lungi cat o zi de post. Oricat de repede schimbi, din cauza raportului de demultiplicare, motorul cade in ture nepermis de mult. Rezultatul: astepti in spatele TIR-ului sa faci o depasire pana te plictisesti. Este adevarat insa, si performanta, si ieftina, si devreme acasa nu prea se poate. Dar de ceva mai bine ar fi fost loc! Nu de alta, dar fie ca mergi cu 1.6 MPI, fie cu 1.4 MPI, nu prea faci diferenta iar consumul de combustibil este aproape identic. Doar la viteze superioare, de peste 120-130 km/h, se vede ceva. Prin urmare, mai bine un Sandero 1.4 MPI bine dotat, decat sa dai vreo 400 de euro in plus pentru propulsorul de 1.6.

Confort & habitabilitate
Sandero ofera spatiu de segment "B", la pret de clasa "A". Iar dimensiunile exterioare ale masinii se rasfrang direct asupra spatiului interior. Ocupantii locurilor fata nu au de ce sa-si faca probleme, locul fiind similar cu cel de la Logan. Poate doar sa fie atenti sa nu cada de pe scaune, pentru ca acestea tot sezutul scurt de la Logan il au. Iar in spate, doi adulti si un copil calatoresc confortabil.

Romania Libera

Sursa: Romania Libera



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sandero, la ora adevarului.

consum mare, tehnica indoielnica,calitate varza = sandero (4 comentarii, 1145 vizualizari)
consum mare.. in orash oricum mergi iti manaca 10 (ca si loganul)

tehnica dupa cum zice si in articol, treuie sa ai mare grija, ca doar nu e o nemteasca sau o japoneza.... kestia cu garda la sol...
consuma ca un camion (11 comentarii, 890 vizualizari)
sandero (1 comentariu, 438 vizualizari)
rezerva romaniei 955 milioane barili petrol (1 comentariu, 322 vizualizari)

Ultima ora din Auto pe 9AM