VW BlueSport le arata americanilor cat de sportiv poate fi un model diesel.
Americanii sunt mai sensibili ca oricand la solutiile de economisire in general si la masini economice si ieftine in special, iar producatorii s-au adaptat rapid. Volkswagen a aratat la Detroit viziunea sa asupra unei masini sport. Fara V8, fara consum de 30%, fara dimensiuni gigant.BlueSport este un roadster, aflat deocamdata la stadiul de concept, ale carui performante sunt livrate fara costuri prea mari. Masina arata foarte interesant, sportiv, chiar daca este surprinzator de simpla la nivelul designului. Fara linii complicate, fara sa fie incarcat cu detalii, destul de taios ca aspect si masculin, BlueSport sugereaza dinamica si placere la volan. Mai mult, se poate spune ca VW isi arata cu acest concept si rezervele la nivel de imaginatie, imaginatie prea putin folosita in cazul designului modelelor de serie.BlueSport este insa mai mult decat un concept de design. Masina are o platforma tehnica reala si nu mizeaza pe solutii ecologice aplicabile doar pe hartie. Germanii nu promit emisii inexistente de CO2, ci ne arata ca o masina sport poate fi si economica si ecologica, cu tehnica conventionala. Motorul lui BlueSport este unul TDI, care produce 180 CP si emite foarte putine noxe, spun germanii, datorita unui sistem de convertoare catalitice foarte performant. Partea interesanta este ca propulsorul a fost montat in spatele celor doua scaune, asa ca distributia maselor pe punti este foarte echilibrata. Propulsorul este cuplat la o transmisie DSG, cu 6 trepte, care transmite puterea rotilor spate. Performantele dinamice sunt foarte bune, daca tinem cont si de consumul motorului. Acceleratia 0 - 100 km/h se face in 6,6 secunde, iar viteza maxima este de 226 km/h, in conditiile in care TDI-ul consuma in medie - la un rulaj normal - 4,3 litri/100 km. In oras, consumul poate fi redus cu 0,2 l/100 km datorita unui sistem ECO, format dintr-un modul start/stop (care opreste motorul cand masina sta un anumit timp pe loc) si datorita recuperarii unei parti a energiei dezvoltate la franare.Interiorul este conceput in asa fel incat pare usor retro, dar high-tech in acelasi timp. Butoanele mari, luminate in culori puternice si plasate pe o adancitura a plansei de bord asigura partea usor retro, in vreme ce display-ul cu touchscreen subliniaza modernismul si tehnologia vremurilor actuale.

Spune-ne parerea ta pe forum!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.