Fara falsa modestie, cei de la Opel sustin ca vor oferi prima masina cu propulsie electrica, ce poate fie utilizata fara a resimti in vreun fel diferentele fata de una cu propulsie conventionala.
Opel are ambitii mari nu pentru un viitor indepartat, ci chiar pentru urmatorii 2 ani. Cam peste 2 ani, constructorul german va introduce in gama proprie un automobil cu propulsie strict electrica, capabil sa satisfaca nevoile normale ale soferilor normali, fara sa prezinte restrictii si cu emisii de noxe care chiar pot face diferenta.
Opel AmperaModelul cu care Opel spera (si chiar are sanse) sa domine piata masinilor cu emisii de noxe neglijabile se numeste Ampera, iar un concept al acestui model va putea fi vazut in urmatoarele zile, dupa debutul din cadrul Salonului Auto de la Geneva. Folosind tehnologia din cadrul grupului GM, mai exact cea de pe Chevrolet Volt, situatia modelelor electrice este abordata intr-un mod realist. Decat sa inunde piata cu concepte strict electrice, dar care in variante de serie ar fi prea putin tentante pentru cumparatori datorita autonomiei reduse si a performantelor nesatisfacatoare, Opel mizeaza pe o tehnologie realista.
Ampera va fi propulsata de un motor electric, fara ca transmisia sa fie conectata vreun moment la un propulsor termic. Masina integreaza insa si un motor conventional, dar acesta nu are rolul de a propulsa masina, ci de a incarca bateriile care furnizeaza curent motorului electric. Logica suna astfel: motorul electric este responsabil cu propulsia. Bateriile care il alimenteaza cu energie electrica, confera masinii o autonomie de aproximativ 60 km. Suficient pentru deplasari in oras in majoritatea situatiilor, dar insuficient in anumite situatii. Cand e nevoie de o autonomie mai mare, motorul cu ardere interna porneste automat si incarca bateriile care alimenteaza motorul electric. In aceasta situatie, autonomia masinii ajunge la aproximativ 500 km, valoare suficienta pentru orice utilizator, mai ales ca tot ce trebuie facut este sa alimenteze cu benzina.
Normal ca, daca se depasesc cei 60 km, masina consuma combustibil conventional si polueaza. Totusi consumul si emisiile sunt mult mai mici decat in cazul unei masini normale, pentru ca motorul functioneaza la un regim mai redus de turatie, datorita faptului ca nu propulseaza direct masina, ci incarca niste baterii. Adica joaca rolul unui generator.
Opel Ampera este anuntat in versiune de serie pentru 2011, iar designul masinii va fi foarte apropiat de ceea ce vedeti in singura imagine disponibila deocamdata si care ne arata conceptul ce va debuta la Geneva.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.