Mitsubishi prezinta la Tokyo doua noi concepte cu propulsie electrica, PX-MiEV si i-MiEV Cargo.

Mitsubishi arata la Tokyo doua noi concepte electrice, unul dintre ele fiind o derivatie a unui model citadin, care va ajunge pe piata anul viitor.
Mitsubishi PX-MiEV ConceptModelul complet nou se numeste PX-MiEV si este un SUV impunator, cu o forma generala destul de clasica, dar cu detalii high-tech, silueta fiind una care inspira robustete. Interesanta este insa partea tehnica, dar si interiorul masinii. PX-MiEV este de fapt un hibrid, dar cu accent pe propulsia electrica. Fiecare punte are propriul motor electric, asa ca masina dispune de tractiune integrala. Dar nu tot timpul. In mod normal, la viteze mici si aderenta buna, doar puntea fata este antrenata de motorul electric montat pe ea, scopul fiind acela de a conserva energia. Cand puntea fata pierde aderenta sau cand se ruleaza pe zapada este activar si motorul electric al puntii spate pentru o mai buna mobilitate.

Mitsubishi PX-MiEV ConceptIn general, motoarele electrice epuizeaza destul de repede energia din baterii cand antreneaza ambele punti ale unei masini, tocmai de accea a trebui sa fie montat si un motor conventional de 1,6 litri, alimentat cu benzina. Acesta functioneaza in tandem cu motoarele electrice, in functie de conditii (sistemul stabileste automat combinatiile intre cele 3 motoare). Motorul clasic este cuplat prin transmisie doar de puntea fata si poate functiona si ca propulsor, dars i ca generator pentru bateriile care alimenteaza cele doua motoare electrice.

Mitsubishi PX-MiEV ConceptInteriorul masinii se prezinta cu o plansa de bord formata din display-uri, iar aranjamentul, care care contribuie si designul volanului este inspirat de cockpit-ul unui avion. In acest fel, spun niponii, soferul este mai concentrat pe condus. Volanul contine si comenzile sistemului audio, dar si unele dintre comenzile climatizarii, pentru ca soferul sa iaba cat mai putine motive pentru a lua mainile de pe volan.

Mitsubishi i-MiEV Cargo Al doilea concept reprezinta de fapt o versiune utilitara a modelului i-MiEV. O recarosare a partii spate permite transportul unui volum de marfa mai mare, masina fiind transformata intr-una cu doua locuri. Partea tehnica este aceeasi - motor electric de 64 CP, 180 Nm, tractiune spate si autonomie de 160 km.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.