Volkswagen a prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles conceptul Up! Lite, care nu este chiar departe de productia de serie.

Volkswagen Up! Lite ConceptCel mai nou concept Volkswagen - Up! Lite - a debutat exact unde trebuia. In America, la Salonul Auto de la Los Angeles. Americanii sunt foarte deschisi acum catre tehnologii care ajuta la reducerea consumului, nu prea le gasesc in productia proprie, asa ca Up! Lite atrage cu siguranta atentia.

Volkswagen Up! Lite ConceptGermanii vin cu acest concept, din care va deriva o intreaga familie de masini de serie, la sfarsitul lui 2011 si spun fara ezitare ca avem de-a face cu cel mai economic model cu 4 locuri din lume. Este, daca vreti, o versiune mult mai realista a conceptului VW L1. Diferenta consta insa in faptul ca Up! Lite este mult mai practic, cu 4 locuri si probabil mult mai sigura, datorita caroseriei mai mari.

Designul este asemanator cu al unui coupe, masina avand doar 3 usi, iar liniile sunt in mare parte dictate de legile aerodinamicii, spun germanii, Up! Lite avand un coeficient aerodinamic de doar 0,237.

Volkswagen Up! Lite ConceptInteriorul este foarte interesant, nu pare prea aproape de serie, dar nici prea departe, elementele (prea) high tech caracteristice conceptelor fiind imbinate cu o structura normala pentru productia de serie. Up! Lite a renuntat complet la afisajele analogice, acestea fiind inlocuite cu unele digitale, schimbatorul cutiei arata oarecum ciudat, iar oglinzile retrovizoare au fost inlocuite de camere video, ale caror proiectii pot fi urmarite pe monitoare.

Volkswagen Up! Lite ConceptUp! Lite este un hibrid, avand in componenta atat un propulsor clasic, cat si unul electric. Motorul clasic este un TDI de 0,8 litri, cu 2 cilindri, practic acelasi de pe conceptul L1, dar cu puterea maxima de 51 CP. Acesta este ajutat de un motor electric capabil sa produca 14 CP. Cutia de viteze este cea cu 7 trepte, DSG, care se regaseste si pe noul VW Polo. Up! Lite, a carui greutate este de 695 kg, ofera performante decente in accelerare, cand foloseste puterea combina a celor doua motoare - 65 CP. Cand soferul ia piciorul de pe acceleratie, la coborari, motorul TDI este oprit automat, la fel si cand se ruleaza in oras cu viteza mica.

Consumul mediu oficial este de doar 2,44 litri/100 km, iar emisiile de CO2 ajung la 65 grame/km. Performantele dinamice sunt destul de convenabile, mai ales pentru o astfel de masina. Up! Lite accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12,5 secunde si poate ajunge la o viteza maxima de 160 km/h.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.