Opel se prezinta la Salonul Auto de la Geneva cu un nou concept cu propulsie electrica.

Opel Flextreme GT/E ConceptOpel isi va dezvalui conceptul Flextreme GT/E la a 80-a editie a Salonului Auto de la Geneva (4 - 14 martie), rolul masinii find acela de a experimenta tehnologiile de propulsie electrica si de a sugera directia de design a marcii.

Proportiile joase, asemanatoare unui coupe, ale Flextreme GT/E exploreaza potentialul de dezvoltare al noului limbaj de design al Opel, care imbina maiestria sculpturala cu precizia germana, intr-un ansamblu optimizat pentru eficienta aerodinamica.

Opel Flextreme GT/E ConceptAccesul in habitaclu este facilitat de usile spate cu balamale posterioare, o evolutie a conceptului Opel FlexDoors prezent la noua generatie a monovolumului Meriva. Pentru a pastra un aspect armonios al exteriorului, toate mânerele usilor au fost inlocuite cu senzori de lumina. Când sunt acoperiti de mâna soferului sau a unui pasager, acestia deschid usile. Pentru a reduce rezistenta, oglinzile exterioare de pe usile din fata au fost, de asemenea, inlocuite cu mici camere video amplasate la baza montantilor A.

Opel Flextreme GT/E ConceptAspectul expresiv al conceptului Flextreme GT/E se imbina cu eficienta executiei detaliilor de design. Datorita partii frontale de dimensiuni mici, inaltimii reduse a plafonului (1.308 mm) si partii de sub caroserie, plate si acoperite, autovehiculul taie aerul cu turbulente minime.
Aerodinamica a fost optimizata printr-o serie de masuri. Jantele din aliaj de 21 inch sunt relativ inguste, pentru a reduce rezistenta la inaintare, utilizându-se pneuri 195/45, cu rezistenta redusa la rulare. Insertiile simple, montate la nivel, ajuta de asemenea la minimizarea curentilor de aer.
Admisia frontala de aer minima imbunatateste circulatia aerului in fata autovehiculului, iar partea de sub caroserie se curbeaza in sus catre spate, pentru a reduce si mai mult rezistenta la inaintare.

Opel Flextreme GT/E ConceptConceptul Flextreme GT/E experimenteaza, de asemenea, potentialul modificarii active a formei. La viteze mai mari de 50 km/h, un panou vertical se extinde din fanta pentru evacuarea aerului aflata in spatele pasajelor rotilor spate. Aceste spoilere laterale de 350 mm lungime directioneaza curentii de aer de mare viteza in jurul spatelui autovehiculului, reducând si mai mult turbulentele.
Printre masurile de reducere a greutatii caroseriei se pot aminti utilizarea unor panouri exterioare usoare, din material compozit cu continut de carbon, geamuri cu policarbonat si componente structurale din aliaje ale aluminiului. Comparativ cu materialele conventionale, acestea asigura o reducere a greutatii cu 40%, care contribuie la scaderea consumului de energie si la sporirea autonomiei autovehiculului.

Acest concept eficient este dotat, de asemenea, cu sistemul de propulsie inovator E-REV al GM, care a fost deja dezvoltat pentru modelul Opel Ampera. Flextreme GT/E demonstreaza versatilitatea acestei tehnologii utilizând-o pentru un autovehicul mai mare, de dimensiuni medii.
Desi are dimensiuni mai mari si viteza maxima de peste 200 de kilometri la ora, conceptul Flextreme GT/E este proiectat pentru a asigura performante similare celor ale Ampera: o autonomie de functionare de pâna la 60 de kilometri pe baza energiei asigurate de baterie, cu zero emisii de CO2, si o autonomie totala de peste 500 de kilometri. Consumul mediu de carburant este estimat la 1,6 l/100 km, cu emisii de CO2 sub 40 g/km.

Spre deosebire de un autovehicul hibrid, rotile conceptului sunt tot timpul actionate electric. Pentru calatorii de pâna la 60 de kilometri, energia este asigurata de un pachet de baterii litiu-ion in forma literei T, amplasat sub podea si scaunele din spate.

Opel Flextreme GT/E ConceptTotusi, spre deosebire de un autovehicul electric actionat doar de baterie, conceptul Flextreme GT/E elimina orice grija privind autonomia de deplasare si teama de a ramâne fara sursa de energie. Micul generator/motor pe benzina produce curent electric fara discontinuitati, in cazul in care resursele bateriei sunt scazute. Astfel, autonomia este extinsa peste 500 de kilometri, pâna in momentul in care se poate reincarca bateria prin conectare la reteaua de electricitate sau se poate face realimentarea cu carburant a autovehiculului.

Motorul unitatii de propulsie electrice genereaza instantaneu un cuplu substantial de 370 Nm, ce asigura performante de exceptie si o accelerare proiectata de la zero la 100 km/h in mai putin de noua secunde.

Conceptul Flextreme GT/E reprezinta inca o etapa in strategia Opel aflata in curs, de electrificare a autovehiculelor, care include un portofoliu vast de produse ce utilizeaza tehnologiile cu acumulatori, cu autonomie extinsa, cu propulsie hibrida si cu celule de carburant.

Sursa: Opel


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.