Printre atatea concepte futuriste facute de Renault de-a lungul timpului, apreciate mai mult sau mai putin de pasionatii de design, si-a facut loc unul in fata caruia multi jurnalisti de la Frankfurt au zabovit indelung. Si nu fara motiv…

Salonul de la Frankfurt a marcat debutul noii generatii Laguna si, cum masina era deja cunoscuta din pozele de presa, Renault s-a gandit sa aduca si un element absolut nou. Mai exact, conceptul unui posibil coupe al limuzinei de clasa medie. Berlina Laguna mi-a placut, dar cred ca m-as obisnui repede cu designul ei, oricum destul de reusit. In schimb, conceptul coupe-ului arata incredibil de bine. E adevarat, din punctul meu de vedere.

Avand in vedere ca vorbim de un concept, exista si elemente caracteristice ale acestui segment care nu ar putea fi aplicate in productia de serie, cum ar fi portierele cu deschidere pe verticala, de mare efect vizual. In schimb, liniile caroseriei, desi pastreaza identitatea noii generatii Laguna, par sa creioneze o cu totul alta identitate. Coupe-ul inspira in primul rand eleganta si in al doilea rand sportivitate, fara a fi incarcat cu detalii la nivelul caroseriei. Dimpotriva, liniile sunt curate si fluente, astfel incat eu nu am remarcat vreun detaliu care sa obstructioneze eleganta ansamblului.

Nu va place Renault? Laguna Coupe s-ar putea sa va faca sa va razganditi!
Interiorul este mai futurist decat exteriorul si se bazeaza pe un design original al plansei de bord, care include atat indicatoare analogice cat si digitale.

Inginerii renault au ales Laguna Coupe pentru a intoduce un nou propulsor dCi, de 3 litri, in configuratie V6, care va fi oferit in doua versiuni de putere, 230 si 265 CP, cuplul maxim fiind de 450 Nm, respectiv 550 Nm. Renault spune ca noul propulsor asigura o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7 secunde.

Nu va place Renault? Laguna Coupe s-ar putea sa va faca sa va razganditi!
De asemenea, Laguna Coupe Concept aduce si o noua inovatie a inginerilor francezi: sasiul Active Drive, care permite masinii sa vireze intr-o mica proportie si cu rotile spate, pentru a spori manevrabilitatea la viteze mici.

Galerie foto

Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.