ADAC a organizat un crash-test cu modelul Laguna, la o viteza mai mare decat cea de la testele EuroNCAP.

Asa cum se stie, testele de impact frontal facute de EuroNCAP au loc la viteza de 64 km/h. Este un standard EuroNCAP si toate masinile, indiferent de clasa, sunt supuse testului la acesta viteza.

Renault Laguna - crash test la 80 km/h! Rezultate slabe.Cei de la ADAC au vrut sa vada insa cum se comporta o masina la o viteza mai mare, in situatia in care are loc un impact cu un obiect deformabil. Germanii au ales pentru acest experiment modelul Renault Laguna, o referinta la crash test. Dealtfel, aproape toate modelele din gama Renault sunt referinte la crash test, constructorul francez avand cele mai multe modele cu calificative de 5 stele la testele EuroNCAP. Mai este un motiv pentru care ADAC a ales Renault Laguna. A doua generatie a acestui model a fost primul automobil care a obtinut 5 stele la testele EuroNCAP.

De ce au ales cei de la ADAC sa faca testul la 80 km/h? In urma unor statistici. Acestea au aratat ca, o masina care circula cu 100 km/h va ajunge, dupa ce soferul vede un obstacol si franeaza, la 64 km/h, viteza la care are loc impactul. Este vorba de valori medii, care tin cont si de timpul de reactie al soferului. Pe de alta parte, daca masina merge cu 110 km/h, in conditii similare - observat obstacol, franare - va ajunge la o viteza de impact de 80 km/h. Aceasta valoare - 110 km/h - este considerata una mai adecvata pentru situatiile reale in care au loc accidentele pe multe drumuri nationale din Europa.

Actualul Renault Laguna a obtinut, ca si modelul precedent, 5 stele la crash testul EuroNCAP - efectuat la 64 km/h. Ei bine, la viteza de 80 km/h, rezultatele sunt foarte diferite. Masina s-a deformat mult mai evident, habitaclul fiind afectat intr-o masura sensibil mai mare. Laguna mizeaza pe niste zone de deformare foarte bine gandite, care la 80 km/h au fost depasite, astfel incat, chiar si ancorat de centura si protejat de airbag, soferul s-a lovit cu capul de volan. Si picioarele au fost afectate, pentru ca bordul a fost impins mult in habitaclu. Atat pasagerul cat si copii plasati in scaune speciale au fost supusi unui risc mai mare de ranire, nu datorita contactului cu suprafetele dure, ci mai mult datorita fortelor de deceleratie mai mari care au actionat asupra lor.

Rezultatele sunt ingrijoratoare, in conditiile in care exista multe alte masini pe piata care nu dispun de protectie maxima (adica 5 stele) la testul EuroNCAP. ADAC recomanda producatorilor de masini sa incerce sa le doteze cu sisteme care sa ajute la reducerea vitezei in momentul in care exista riscul unui impact. Dealtfel, exista deja sisteme care, pe baza informatiilor unui radar, franeaza automat masina, daca soferul nu reactioneaza la timp iar distanta fata de masina din fata scade rapid. Aceste sisteme se regasesc insa doar in echiparea modelelor de clasa mare si de lux.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.