O masina dintr-o categorie nu prea cautata in Romania ne arata cum poti deveni obsedat de confort.
Break-urile nu prea sunt preferate de romani, cu atat mai mult cele de la clasa compacta in sus. Aceasta versiune de caroserie are inca o imagine stearsa, de parca s-ar pierde ceva din esenta masinii in cazul unui break. Strainii, mult mai practici, le cumpara daca au nevoie de ele. Nu prefera sa ingramadeasca bagaje si pe bancheta din spate a unei berline, daca stiu ca au mai mereu ceva de transportat.
E adevarat ca break-urile sunt masini de familie (eventual transport), deci au o adresabilitate mai redusa. In plus, de multe ori constructorii se concentreaza pe aspectul practic (cum e si normal), dar in acelasi timp neglijeaza designul.
C5 Tourer nu arata deloc rau, datorita faptului ca silueta masiva compenseaza prezenta mai dinamica a berlinei. Lungimea este de 4.829 mm (fata de 4.779 mm in cazul berlinei) asa ca spatiul interior este mai mult decat suficient. Reversul este ca gasirea unui loc de parcare este o problema pe care o realizezi foarte repede la volanului lui C5 Tourer. Nu are rost sa intram in detalii despre interior, pe care le puteti gasi in drive-testul cu berlina C5 publicat in luna februarie. O sa ne concentram insa pe doua aspecte care constituie avantajele acestui break.
In primul rand este vorba de spatiu. Iti trebuie destula ambitie pentru a reusi sa soliciti la maxim capacitatea portbagajului, iar daca rabatezi si bancheta atunci aproape ca ai de-a face cu spatiul unei utiliare. Pentru confort, portbagajul este actionat electric, asa ca tot ce ai de facut este sa apesi un buton.
Punctul de rezistenta al lui C5 Tourer este insa suspensia hidropneumatica Hydractive 3 Plus, care vine cu un nivel excelent al confortului. Practic, sine de tramvai si gropi pe care in mod normal le eviti pentru integritatea masinii si a confortului propriu pot fi abordate cu o nonsalanta dezarmanta de C5 Tourer datorita acestei suspensii. Chiar si la denivelari serioase nu exista socuri, ci doar usoare vibratii. Pentru sofer, sentimentul este foarte relaxant. Exista un buton de la care se poate regla garda la sol a masinii. Cel mai inalt nivel este insa pentru viteze mici, suspensia coborand automat dupa ce creste viteza. De asemenea, la viteze mari suspensia coboara masina la cel mai jos nivel, pentru stabilitate si economie de combustibil.
Pe denivelari usoare, la viteza de croziera, ai senzatia ca masina pluteste. La frane, oricat de moderate, masina plonjeaza si senzatia este foarte asemanatoare cu cea a unei barci pe apa. Un lucru e sigur – masina nu are nici o legatura cu cel mai mic sentiment de sportivitate pe viraje. Exista un buton “Sport” pentru suspensie, dar e absolut inutil. Efectul abia se simte, masina continuand sa “valseze” intr-un mod din care intelegi clar ca virajele rapide nu sunt specialitatea ei.
Masina de test este echipata cu un propulsor HDi de 2 litri si 136 CP, cuplat la o cutie manuala cu 6 trepte. Motorul se potriveste perfect cu caracteristicile masinii. Accelereaza bine si se simte si mai bine la viteze de croaziera. In plus, daca se merge linistit, un plin de motorina inseamna o autonomie de 800-900 km, conform computerului de bord.
Pretul masinii incepe de la 24.400 cu toate taxele incluse.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.