Primele impresii despre recentul facelift al lui Ford Focus, model cu care constructorul american vrea sa ramana printre liderii clasei compacte in Europa.
Importatorul Ford in Romania a organizat un drive test cu noul model Focus, la care am fost si noi invitati. “Noul” Focus, asa cum este el prezentat oficial nu este - de fapt - nou. Este vorba de un facelift, dar cu modificari substantiale, in special in privinta designului.Mai concret, doar plafonul masinii nu a fost deloc modificat. In rest, toate elementele de exterior au fost redesenate: spoilerul fata, proiectoarele, grila - care este acum trapezoidala, capota - care a primit doua nervuri, pasajele rotilor (mai proeminente) etc. Blocurile optice au o cu totul alta forma si – spun cei de la Ford – o mai mare eficienta la capitolul dispersie a luminii. Oglinzile laterale au acum o suprafata mai mare si inglobeaza semnalizatoare, iar luneta este si ea mai mare pentru o mai buna vizibilitate. De asemenea, versiunile superioare de echipare dispun de stopuri cu tehnologie LED. Prin aceste modificari, cei de la Ford au dorit sa integreze si noul Focus in limbajul actual de design (kinetic), alaturi de Mondeo, Galaxy si S-Max.La interior, pe langa mici retusuri estetice ale plansei de bord exista si schimbari importante. Ceasurile de bord sunt altele (si chiar arata bine), display-ul computerului de bord este semnificativ mai mare, iar cei interesati pot alimenta chiar si un laptop sau o imprimanta de la o priza de 230 V. De asemenea, exista alt sistem audio (Sony), alt sistem de navigatie (Blaukpunkt), dar si port USB.Sa revenim la partea cea mai importanta a testului: condusul. Traseul ales de organizatori a cuprins autostrada A1, apoi directia Rucar Bran, Sfantu Gheorghe si - destinatia finala - Baile Tusnad. Traseu variat, cu portiuni de viteza (autostrada), dar si cu drumuri virajate, in urcare (pe care este greu sa mergi cu masina personala, daca nu-ti e indiferenta).La dus am avut la dispozitie un hatchback in 5 usi cu motor pe benzina de 1,6 litri si 100 CP, cuplat la o cutie manuala cu 5 trepte. Parerea mea este ca acest motor ar trebui sa-l luati ca fiind primul din oferta de propulsoare. Mai exista un motor de 1,4 litri si 80 CP, dar nu l-as recomanda decat celor care nu prea ies din oras cu masina. Motorul de 1,6 litri de pe masina de test isi face treaba fara probleme, dar doar daca este tinut in ture. Situatie in care nu te lasa la depasiri mai din scurt si mentine usor viteze mai putin legale pe autostrada, dar se si aude in habitaclu (tocmai din cauza ca trebuie turat destul de serios). Tocmai din aceasta cauza spun ca ar trebui sa-l preferati celui de 1,4 litri si 80 CP.Focus este cunoscut pentru tinuta de drum foarte stabila si masina ne-a aratat-o din plin. Iti trebuie ceva determinare pentru a face pneurile sa se auda in viraje si, daca nu depasesti limita, masina iti provoaca o reala placere pe virajele drumurilor de munte. Exista masini a caror stabilitate este buna si nu ai de ce sa-ti faci griji. La Focus, platforma este peste medie. E chiar un punct forte al masinii. Mi-a placut mult si directia, chiar si in versiunea ei standard adica asistata hidraulic. Modele bine echipate dispun de servodirectie electro-hidraulica care poate fi reglata. Computerul de bord permite setarea directiei pe unul din modurile “Normal”, “Comfort” sau “Sport”, in functie de preferinte. Reactia directiei este foarte buna si foarte prompta si ii avantajeaza pe cei ce conduc sportiv, chiar in versiunea standard si cu atat mai mult in versiunea “Sport”. La intoarcere am avut la dispozitie o alta masina, cu motorul TDCi de 2 litri si 136 CP. Motor care este mai mult decat dispus sa iti intretina pornirile de a conduce dinamic. Este mai silentios la turatie constanta de mers decat cel de 1,6 litri benzina si in zona cuplului maxim (2.000 rpm) trage excelent. La modelul de test, pe aproximativ 200 km, computerul de bord arata un consum mediu de 6,4 l/100 km in conditiile in care masina avea foarte putini km la activ, iar ritmul de mers a fost unul destul de alert. E drept ca pentru acesta motorizare, trebuie platita suma de 16.340 euro, fara TVA (pentru versiunea de echipare Ghia).Ar mai fi de spus ca noul Focus vine cu o garantie de 4 ani, fara limita de kilometri. Toate preturile si variantele de echipare le gasiti aici.Autor: Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.