Toyota a prezentat noua generatie a modelului Prius, imbunatatind economia, dar si performantele dinamice.
Toyota Prius 2010 - A treia generatieDin punct de vedere al designului, cea de-a treia generatie nu pare foarte diferita de modelul de pana acum, dar exista o explicatie foarte buna pentru acest aspect. Niponii spun ca forma initiala este foarte aerodinamica si asta ajuta mult la obtinerea unui consum redus. In comunicatul de presa se spune chiar ca “noua Prius a petrecut mai multe ore in tunelul aerodinamic decat oricare alt model Toyota produs vreodata”, iar Toyota are cu ce se lauda in aceasta privinta. Coeficientul aerodinamic a scazut de la 0.26 la modelul anterior la 0,25 pentru noul model, aceasta fiind una dintre cele mai bune valori pentru o masina de serie, indiferent de clasa.
Toyota Prius - MotorLa nivel tehnic, schimbarile sunt importante si concentrate pentru reducerea consumului. Prima generatie Prius avea un consum oficial de 5,7 litri/100 km, a doua generatie a ajuns la o valoare de 5,1 l/100 km, iar noul model afiseaza un consum de 4,7 litri/100 km. Reducerea consumului la acest nivel este de admirat in conditiile in care niponii au vrut sa si sporeasca performantele dinamice, asa ca au montat pe noua Prius un motor conventional mai mare. Propulsorul de 1,5 litri si 70 CP prezent pana acum pe modele Prius a fost inlocuit cu unul de 1,8 litri care dezvolta 97 CP.
Toyota Prius 2010 - InteriorJaponezii au mai pregatit si o serie de echipamente mai sofisticate, cum ar fi plafonul cu celule special create pentru a capta energia solara, aceasta fiind transformata ulterior in energie electrica. Sistemul foloseste aceasta energie pentru a raci aerul din habitaclu, cand masina este parcata. In acest fel, cand soferul pleaca cu masina este putin probabil sa foloseasca aerul conditionat pentru mult timp sau la putere mare, consumul de carburant fiind astfel imbunatatit. Dinamica masinii este acum mai buna, acceleratia 0-100 km/h fiind posibila in 9,9 secunde, fata de 10,7 cat era la a doua generatie.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.