Suedezii au prezentat modelul care va concura cu Audi Allroad, chiar daca este o clasa mai jos - 9-3X.
Saab 9-3XSaab va lansa la Geneva o noua versiune a modelului 9-3, ideea fiind una nu noua (Audi si Volvo o exploateaza de ani buni), dar cu potential. Vorbim despre noul Saab 9-3X, un model construit pe baza lui 9-3 Combi, dar pregatit pentru drumuri mai putin bune. In genul Audi Allroad, cei de la Saab au inaltat caroseria lui 9-3 Combi cu 35 mm si au aplicat caroseriei noi elemente, cu rol atat estetic cat si de protectie.
Saab 9-3X9-3X afiseaza un cadru care “imbraca” intrega parte inferioara a caroseriei: spoiler fata/spate, praguri si chiar contureaza pasajele rotilor. Suedezii spun ca acest kit ajuta la protectie atunci cand se ruleaza in teren accidentat si in plus contrubuie la atractivitatea vizuala a masinii, Saab 9-3 Combi fiind oricum unul dintre cele mai reusite break-uri din punct de vedere estetic.
Saab 9-3XSuedezii spun ca 9-3X este destinat celor cu un stil de viata activ, carora le place evadarea in natura, dar care nu vad rostul unui SUV autentic. In plus, chiar daca 9-3X nu ofera posibilitatile unui SUV in teren accidentat este mai dinamic pe sosea, iar un anumit tip de clienti exact de asta au nevoie – o masina dinamica care sa poata imbina cu succes caracteristici a doua segmente.
Saab 9-3XMasina dispune de sistemul de tractiune integrala Saab, numit XWD care distribuie puterea intre punti la comanda unui modul electronic. Practic, o supapa creste sau scade presiunea asupra discurilor cutiei de transfer ceea ce presupune angajarea tractiunii la puntea spate in functie de gradul de aderenta al puntii spate. La puntea spate, un diferential cu alunecare limitata are grija sa distribuie puterea intre cele doua roti, tot in functie de aderenta. 9-3X nu trebuie insa confundat cu un tot-teren. Garda la sol si cursa suspensiei nu ii permite abordarea traseelor foarte accidentate, masina descurcandu-se pe trasee doar usor acccidentate si cu aderenta redusa.
Saab propune un motor de 2 litri pe benzina, turbo, care produce 211 CP si care va fi oferit si americanilor. In Europa, pe langa acest motor, clientii vor putea opta – probabil - si pentru unul turbodiesel.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.