Niponii au prezentat cel mai puternic Lancer EVO creat vreodata de Mitsubishi, modelul FQ-400.
Poate cea mai apreciata berlina medie cu tractiune integrala din lume - alaturi de Subaru WRX STi - datorita performantelor excelente, tocmai devenit si mai buna.
Mitsubishi Lancer EVO X FQ-400Lancer EVO X (ca toate generatiile EVO de altfel) are numerosi fani, in special dintre cei ce indragesc raliurile, pentru ca de acolo provine. Practic este vazuta ca o masina de raliu pentru strada. Priza la public a fost intretinuta excelent de catre niponi, care au inteles ca un EVO trebuie sa fie intotdeauna la inaltime din punct de vedere tehnic, dar si estetic. Va amintiti ca vechea generatie, EVO IX, arata cu totul altfel fata de Lancer-ul "normal" cu motoare "normale". Asta tocmai pentru ca berlina Lancer nu arata deloc la inaltimea unei masini sport, asa ca s-a preferat alt design, mai adecvat sportivitatii, pentru varful de gama EVO.
Mitsubishi Lancer EVO X FQ-400Cu actuala generatie, lucrurile s-au schimbat. Lancer-ul obisnuit arata foarte bine, asa ca versiunea EVO X este construita pe baza lui, iar din punct de vedere tehnic nu prea exista loc de reprosuri. EVO X dispune de un motor de 2 litri, turbo, care livreaza 295 CP si 366 Nm. Asta inseamna acceleratie 0 - 100 km/h in 5,4 secunde si viteza maxima de 240 km/h.
Se poate mult mai mult
Mitsubishi Lancer EVO X FQ-400Mitsubishi a pregatit insa si versiunea suprema a lui EVO X. Aceasta se numeste FQ-400 si vine cu performante mult mai bune. Japonezii au umblat la electronica motorului, au inlocuit turbina cu una mai performanta, au schimbat cateva repere in interiorul motorului si s-au prezentat cu acelasi motor de 2 litri, dar cu puterea maxima de 403 CP/6.500 rpm, cuplul maxim ajungand la 525 Nm/3.500 rpm.
EVO X FQ-400 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,8 secunde (mai bine decat multe modele supersport de traditie) si atinge o viteza maxima, limitata electronic, de 250 km/h.
Mitsubishi Lancer EVO X FQ-400Pentru a transmite cat mai eficient puterea la cele 4 roti a fost ajustat si sistemul de tractiune integrala, impreuna cu diferentialul central activ. Masina ofera in continuare cele 3 programe selectabile de catre sofer si destinate sa adapteze reactiile transmisiei la suprafata de rulare: Tarmac, Gravel si Snow.
EVO X FQ-400 se deosebeste usor de EVO X. Diferenta o face spoilerul cu grila de aerisire mai mare, buza din fibra de carbon de la baza acestuia, cele 3 prize de aer de pe capota si difuzorul de aer cu iesirea esapamentului integrata in centru.
Mitsubishi Lancer EVO X FQ-400FQ-400 este cel mai puternic EVO X oficial, dar interiorul, cu scaune sport si accesorii sport, contine cam toate sistemele de confort de pe modelul "domestic": navigatie, Bluetooth, CD player cu hard de 30 GB, senzori de lumina si ploaie etc.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.