Nissan a prezentat un model complet nou, care - spun niponii - va revolutiona segmentul masinilor electrice.

Nissan LEAFCea mai mare problema a masinilor electrice se spune ca este autonomia. Corect, dar problema aceasta se poate rezolva in timp, chiar in ritm destul de alert. Mai presant in momentul actual este insa un alt aspect, cel al pretului. Degeaba construiesc producatorii tot felul de modele electrice, cu valori diferite ale autonomiei, daca nimeni nu le cumpara. Si nimeni nu le va cumpara la scara mare, atata timp cat preturile sunt foarte mari. Un studiu comandat la un moment dat de BMW a aratat ca potentialii clienti vor sa conduca masini electrice, vor sa polueze cat mai putin, dar nu vor sa plateasca in plus pentru asta si nu vor sa renunte la performantele cu care sunt obisnuiti.

Nissan LEAFAsadar, provocarea consta in oferirea unei masini electrice la un pret accesibil, care sa o puna pe pozitii de egalitate, din acest punct de vedere, cu masinile echipate cu propulsie conventionala. Nissan sustine ca a reusit sa atinga acest obiectiv, cu noul model Leaf. Deocamdata, niponii lasa afirmatia doar la acest nivel si nu o sustin cu dovezi, adica preturi.

Nissan LEAFNissan Leaf vine cu un design dictat de rigorile aerodinamicii, masina avand o forma generala care aminteste de hibridul Prius de la Toyota. Forma in "V" a partii frontale a fost creata pentru a disloca cat mai eficient curentul de aer, iar sistemul de LED-uri al blocurilor optice consuma aproximativ 10% din energia necesara unor faruri normale. Interiorul, conceput pentru 5 persoane, afiseaza o plansa de bord dominata de display-uri care arata toti parametrii sistemelor masinii, cu accent pe autonomia ramasa si recomandarea celor mai apropiate statii in care pot fi incarcate bateriile.

Nissan LEAFAutonomia asigurata de baterii este de aproximativ 160 km, ceea ce nu constituie un record tehnologic, iar incarcarea bateriilor este posibila in circa 8 ore de la o sursa de curent conventionala. Folosind un dispozitiv special, bateriile pot fi incarcate in circa 2 ore la 80% din capacitate. Motorul electric este creditat cu o putere maxima de 109 CP, cuplul maxim fiind de 280 Nm.

Nissan Leaf isi va face debutul incepand cu anul viitor, pe marea majoritate a pietelor pe care activeaza Nissan la acest moment.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.