Piesa de rezistenta a standului Ferrari de la Frankfurt este noul 458 Italia, inlocuitorului lui F430.

Ferrari 458 ItaliaNoul Ferrari 458 Italia si-a inceput cariera debutand in cadrul celui mai mare salon auto european al anului. Modelul inlocuieste un F430 foarte apreciat, dar promite sa fie mult mai bun decat acesta. Cel putin asa spun italienii, care afirma ca 458 Italia reprezinta un salt mare fata de modelele Ferrari de pana acum. Mai multa tehnologie de curse, pachet tehnic imbatabil si atmosfera din Formula 1 impregnata masinii cu ajutorul lui Michael Schumacher.

Ferrari 458 ItaliaCu un design cu totul nou, 458 Italia afiseaza cifre teribile. Motorul este tot un V8, unul nou, cu cilindreea de 4,5 litri. Puterea maxima este de 570 CP/9.000 rpm, iar cuplul atinge 540 Nm/6.000 rpm. Turatiile au crescut, atat pentru puterea maxima cat si pentru cuplu, dar trebuie mentionat faptul ca, din cei 540 Nm, 80% sunt disponibili inca de la 3.250 rpm, ceea ce inseamna reactii mai bune de la turatii mai mici.

Ferrari 458 ItaliaNoul model este mult mai puternic decat modelul pe care il inlocuieste, motorul furnizand 80 CP in plus fara de F430 si cu 60 CP mai mult decat F430 Scuderia. Cum 458 Italia are o greutate de 1.380 kg, la gol, este sensibil mai usor decat F430, asa ca performantele sunt semnificativ mai bune. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 3,4 secunde, iar viteza maxima este de 325 km/h. Transmisia este asigurata de o cutie de viteze cu dublu ambreiaj si cu 7 trepte, de la care se asteapta o si mai mare rapiditate la schimbare, fata de cea deja foarte performanta de pe F430 Scuderia.

Ferrari 458 ItaliaNu lipsesc diferentialul spate controlat electronic, controul de tractiune ajustabil si ABS-ul special adaptat pentru rularea in forta. Ba chiar exista si un fel de avertisment care avertizeaza asupra parametrilor motorului: WARM-UP (motorul este rece), GO (se poate face orice cu masina) si OVER (unul sau mai multe sisteme sunt deja peste temperatura optima si trebuie luate masuri).

Ferrari 458 ItaliaItalienii au facut minuni si la nivelul franelor. Un sistem electronic recunoaste cand soferul ia brusc piciorul de pe acceleratie si – instant – pretensioneaza franele, eliminandu-se timpul mort care apare cand soferul muta piciorul drept de pe acceleratie pe frana. 458 Italia poate opri de la 100 km/h in doar 32,5 metri. Consumul mediu a scazut de la 18 l/100 km pentru modelul F430 la 13,7 l/100 km in cazul noului 458 Italia.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.