McLaren isi promoveaza agresiv noua "bijuterie", modelul MP4-12C, primul dupa legendarul McLaren F1.

MP4-12CE greu sa propui ceva pe o piata extrem de selectiva dupa ce ai realizat un model care a intrat in istorie. Un model atat de bun, incat si dupa 20 de ani este preferat de multi in defavoarea bolidului care a detronat-o, Bugatti Veyron. McLaren F1 este intr-o liga aparte si va ramane acolo pentru totdeauna. Nu mai este "cea mai rapida", "cea mai scumpa", "cea mai buna, pur si simplu", dar nici nu conteaza. Si-a adjudecat un loc special in istorie.

MP4-12CIn acest caz, ce mai poate face McLaren pentru a impresiona? Un nou model, se pare. Numit cam prea tehnic MP4-12C, noul McLaren pur vrea sa redefineasca ierarhiile in clasa supersport. Asa ca beneficiaza de o promovare sustinuta, plina de cuvinte curajoase, cum ar fi acel "uita tot ce stiai despre masinile supersport" spus de cei de la McLaren Automotive, cu referire la noul MP4-12C.

MP4-12CBritanicii au lansat si un nou site in care oricine isi poate configura un MP4-12C si poate afla detalii despre constructia si performantele masinii. Site-ul il gasiti aici si merita sa-i faceti o vizita. Printre altele, veti afla de ce a fost preferat carbonul si magneziul la constructia sasiului, despre obsesia pentru greutate a inginerilor implicati in proiect si despre cum s-a reusit reducerea greutatii. In plus, puteti inspecta in detaliu masina prin intermediul animatiilor prezente pe site. Si daca va place foarte mult, puteti descarca si cateva wallpapere oferite gratuit de britanici.

MP4-12CMcLaren MP4-12C este - spre deosebire de F1 - un model "accesibil" ca pret. Sigur, accesibil inseamna in acest caz cam 220.000 euro, dar in acesti bani nu intra nici un record. Cel putin valorile puterii maxime si cuplului nu sugereaza acest lucru. Motorul noului MP4-12C este un V8, plasat central, biturbo, care produce aproximativ 600 CP si 600 Nm dintr-o cilindree de 3,8 litri. Cutia de viteze este una cu dublu ambreiaj si 7 trepte, tractiunea fiind pe rotile spate.

MP4-12CInteriorul este conceput strict dupa rigorile unei masini supersport, cu o consola centrala nu prea incarcata (de exemplu, comenzile climatizarii au fost plasate pe portiere) si cu un tablu de bord dominat de turometrul mare si de afisajele digitale de langa acesta.

MP4-12C este impresionant si asta reiese deocamdata doar din descriere. Primele drive-teste vor arata cum se descurca pe pista si ar fi bine sa faca o figura frumoasa pentru ca nivelul de performanta al concurentilor este unul extrem de ridicat. Este suficient sa vedem de ce este in stare noul Ferrari 458 Italia ca sa ne dam seama ca MP4-12C trebuie sa fie cu adevarat special.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.