BMW a facut o surpiza fanilor BMW prin prezentarea unui altfel de M3, care are legaturi stranse cu circuitele de viteza.

BMW M3 GTSGermanii si-au spus probabil ca fanii BMW, si mai ales cei ai modelului M3, merita si o versiune de curse a acestuia. Asa ca au prezentat modelul M3 GTS, bolidul venind cu modificari serioase, care il recomanda in special pentru circuitele de viteza. Nu este insa chiar atat de extrem si poate circula legal pe sosea.

BMW M3 GTSM3 GTS arata inca de la exterior ca este altceva fata de modelul normal, dar nu o face intr-un mod agresiv. Buza din fibra de carbon a spoilerului fata, dar mai ales eleronul mare de pe capota portbagajului pot fi confundate cu elemente adaugate de un tuner, desi M3 GTS este un model oficial BMW. Fanii BMW, mai ales cei care isi permit antrenamente de pilotaj pe o asemenea masina, vor fi incantati de faptul ca motorul V8 a trecut de la 4 litri, cat are versiunea normala M3, la o capacitate de 4,4 litri, care a dus si o crestere de putere de la 420 CP la 450 CP.

Cutia de viteze este cea cu dublu ambreiaj, optionala pe M3, dar care vine cu modificari de electronica si de raporturi ale treptelor, tocmai pentru a gestiona mai eficient plusul de putere. Atat motorul, cat si transmisia sunt mai solide si promit sa faca fata in regim de solicitare extrema pe circuit.

BMW M3 GTSBMW M3 GTS este pregatit de departamentul Motorsport, iar modificarile nu se rezuma la motor si transmisie. Suspensia este una mai adecvata regimului de cursa, aceasta putand fi setata de catre sofer in functie de preferinte, pista si comportamentul masinii. Si franele sunt mai capabile, iar sistemul DSC a primit setari de cursa.

BMW M3 GTSBavarezii au lucrat si la capitolul greutate, reusind sa aduca masa totala la aproximativ 1,5 tone. Este evident de unde au disparut kilogramele. Desi M3 GTS poate circula fara probleme in traficul de pe sosele, confortul plateste tribut necesitatile de curse. Astfel, insetiiile de fibra de carbon au aparut in habitaclu, in vreme ce sistemul audio si compresorul pentru aer conditionat au disparut. La fel cum au disparut si scaunele spate. Cele din fata sunt unele de competitie si beneficiaza de centuri de siguranta cu prindere in 6 puncte.

BMW M3 GTS nu va putea fi cumparat "din stoc". Masina este produsa in mare parte manual si este disponibila doar pe baza de comanda, la un pret de aproximativ 110.000 euro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.