Dupa o prezentare exclusivista, acum mai bine de o luna, in cadrul unui eveniment la Miami, Audi a aratat noul A8 si publicului larg, la Salonul Auto de la Detroit. Cu aceasta ocazie, Audi a prezentat un nou set de poze cu ceea ce numeste "cea mai sportiva berlina de lux din lume".
Ceea ce este evident la noul A8 - si era de asteptat - este faptul ca seamana mult cu noile modele Audi. Adica mizeaza pe un design fara experimente discutabile, dar foarte elegant. Si cu o doza evidenta de sportivitate. Aceasta este sustinuta de caroseria din aluminiu, destul de usoara - spun nemtii - pentru gabaritul masinii, care oricum este sub cel al concurentilor directi de la Mercedes si BMW.
Interiorul vine cu un design impecabil pentru cei care iubesc stilul Audi, tehnologia afisata si lipsa tendintelor retro. Multe comenzi, amplasate in josul consolei centrale si un schimbator complet nou, cu o forma interesanta, ce imita maneta de comanda a unui yacht. Plus o multime de sisteme care tin pasul cu concurenta: sistem de asistare la rularea pe timp de noapte, sistem de detectare a pietonilor pe timp de noapte si tot felul de alte sisteme de siguranta activa. Sistemul MMI este unul mai avansat, controland mai multe functii, dar mai usor de folosit, spun cei de la Audi.
Masina a debutat cu un propulsor pe benzina, V8, de 4,2 litri, care produce 372 CP si 445 Nm. Acceleratia 0 - 100 km/h este posibila in 5,7 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Motorul este mai puternic decat cel actual, tot de 4,2 litri, dar consuma cu 13% mai putin (consum mediu - 9,5 litri/100 km). In plus, propulsorul are si un sistem inovator - la pornirea la rece este decuplat de la sistemul de racire, tocmai pentru a se incalzi mai repede. Va fi cea mai puternica versiune din gama, cel putin pana la aparitia unui W12 si a unui S.
Un alt V8, dar TDI, tot de 4,2 litri vine cu 350 CP si 800 Nm la un consum mediu de doar 7,6 l/100 km. Acest propulsor permite atingerea vitezei de 100 km/h in doar 5,5 secunde.
Va mai fi disponibil si un TDI V6 de 3 litri, care produce 250 CP si 550 Nm si care este oferit cu sistem Stop/Start. Acet motor consuma in medie 6,6 l/100 km si permite masinii sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 6,6 secunde. Ulterior va fi oferita si o versiune de 204 CP a acestui motor, cu tractiune doar pe puntea fata.
Transmisia este asigurata de o cutie de viteze complet noua, automata, cu 8 trepte, iar optional este disponibil un diferential cu alunecare limitata pentru puntea spate. Suspensia cu perne de aer poate fi controlata electronic, de catre sofer sau complet automat, la fel si amortizoarele.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
Ce nu trebuie să faci niciodată pentru un bărbat, indiferent cât de mult îl...
Sursa: kudika.ro
-
BVB premiază 15 afaceri 100% românești care ies în evidență pe bursă. Anul...
Sursa: wall-street.ro