Audi a prezentat cel mai mic model din gama, modelul A1 urmand sa activeze in zona premium a clasei mici.

Noul Audi A1, asteptat cu nerabdare de public, in mare parte datorita faptului ca este cel mai mic si mai ieftin Audi, a fost prezentat de germani cu mai putin de o luna inaintea debutului de la Salonul Auto de la Geneva.
Audi A1Masina intra - cu pretentii - in segmentul premium al clasei mici, acolo unde se va intalni cu competitorii directi: Mini, Alfa Romeo MiTo si chiar Citroen DS3. Audi spera si sa atraga noi clienti cu acest model, in special tineri, care vor o masina premium, dar tin si la un mare grad de mobilitate in orasele aglomerate. Evident, in mod ideal, acest clienti de A1 ar trebui sa inainteze treptat catre modelele mai mari din gama Audi.

Audi A1Daca Mini vine cu designul inconfundabil, Alfa MiTo cu aspectul latin, cald, iar Citroen DS3 cu un fel de imagine aristocrata, noul A1 mizeaza pe linii cunoscute Audi, destul de taioase, dar la o scara mai mica. Partea frontala este dominata de farurile cu design agresiv, grila frontala mare si liniile, deja "marca inregistrata", ale luminilor de zi. Stopurile seama cu cele ale modelului Q5.

Audi A1Interiorul nu aduce mari surprize, ci se prezinta cu acelasi design tipic Audi, dar promite un foarte bun nivel de calitate si spatiu suficient pentru 4 persoane. Din cauza dimensiunilor (A1 are o lungime de 3.954 mm) portbagajul ofera doar 267 de litri in versiune normala, dar daca se rabateaza bancheta spate volumul ajunge la 920 de litri.

Audi A1 va fi oferit initial cu 4 motorizari, doua TDI si doua TFSI. Motorul de baza este unul pe benzina, de 1,2 litri TFSI, care dezvolta 86 CP si 160 Nm. Cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte, permite acceleratia 0 - 100 km/h in 12,1 secunde si atingerea unei viteze maxima de 179 km/h. Consumul mediu declarat este de 5,1 l/100 km.
Audi A1Al doilea motor pe benzina este unul de 1,4 litri TFSI, care produce 122 CP si 200 Nm. Cu acest motor, care poate fi cuplat fie ca cutia standard,manuala cu 6 trepete, fie la cea S tronic, cu 7 trepte, A1 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9,1 secunde si ajunge la o viteza maxima de 200 km/h. Consumul mediu oficial este de 5,4 litri/100 km.

Audi A1Cele doua motoare diesel sunt reprezentate de fapt de unul singur, de 1,6 litri TDI, dar oferit in doua versiuni de putere. Varianta de 90 CP si 230 Nm imprima o acceleratie 0 - 100 km/h in 12,2 secunde si viteza maxima de 179 km/h, cuplata fiind la o cutie manuala cu 5 trepte. Consumul oficial este de 3,8 l/100 km.

A doua versiune este mai puternica, cu 105 CP si 250 Nm si asigura sprintul 0 - 100 km/h in 10,8 secunde, iar viteza maxima este de 187 km/h. Consumul mediu este de 3,9 litri/100 km. Propulsorul este cuplat tot la o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte.

Tinuta de drum este orientata clar catre un comportament dinamic, spun nemtii. Atat de dinamic, incat A1 este declarat de creatorii sai "cel mai sportiv model din categoria sa".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.