Volkswagen a prezentat cea de-a doua generatie a modelului Touareg, care vine si intr-o versiune hibrid.

Noul VW TouaregNoul VW Touareg aduce multe noutati fata de prima generatie, datorita unei noi abordari. SUV-ul nemtilor este - in medie - cu 200 kg mai usor, dar si mai jos, garda la sol fiind redusa. Dealtfel, aceste masuri au avut ca scop imbunatatirea comportamnetului onnroad, aptitudinile in teren greu, pentru care prima generatie este recunoscuta, revenind in sarcina sistemului de tractiune integrala.

Noul VW TouaregDesignul utilizeaza aceeasi linie ca la noile modele VW (in special Golf), dar la o scara adaptata. Noul Touareg arata chiar bine, cu faruri si stopuri dominate de LED-uri si spoiler fata marcat de multe prize de aer. Spatele afiseaza doua iesiri ale esapamentului, bine integrate in spoiler. Ceea ce vedeti in poze este versiunea Hybrid, care nu difera insa la nivelul designului de cele cu propulsoare conventionale.

Noul VW TouaregInteriorul pastreaza stilul VW, cu o plansa de bord masiva, pe masura dimensiunilor masinii, dar cu spatiu semnificativ mai bun, spun germanii si cu materiale mai bune din punct de vedere calitativ. Lungimea masinii a crescut pana la 4.758 mm, iar ampatamentul a ajuns la 2.900 mm, in vreme ce inaltimea masinii a scazut cu 20 mm.

Printre cele mai importante aspecte ale noului Touareg figureaza adoptarea cutiei de viteze automata, cu 8 trepte, pentru toate versiunile, in echiparea standard, sistem Stop/Start pe unele versiuni, navigatie cu touchscreen si tapiterie de piele, standard.

Motorizari
Noul VW TouaregLa nivel tehnic, VW pune accentul pe eficienta. Cum spuneam, noul Touareg este cu 200 kg mai usor, dar si cu 20% mai economic. Versiunea Hybrid foloseste un motor pe benzina, de 3,3 litri si 333 CP si unul electric, de 47 CP, totalul de 380 CP si cuplul de 580 Nm permitand acceleratia de la 0 la 100 km/h in 6,5 secunde si o viteza maxima de 240 km/h. Consumul mediu este de 8,2 litri/100 km, dar masina poate rula pana la 50 km, doar pe baza motorului electric.

Noul Touareg poate fi comandat si cu un diesel de 3 litri, 240 CP si 550 Nm, cu un consum mediu de 7,4 l/100 km, ceea ce inseamna cu 2 litri/100 km mai putin decat pana acum. Tot la capitolul diesel se ofera si un V8 TDI de 4,4 litri, care produce 340 CP si 800 Nm, in conditiile unui consum mediu de 9,1 litri/100 km.

Doua sisteme de tractiune integrala
Noul VW TouaregCei care folosesc SUV-ul prea putin in offroad isi pot comanda sistemul de tractiune integrala 4Motion, bazat pe un diferential Torsen, cu alunecare limitata, care foloseste sistemele electronice pentru a-si face treaba. Cu acest sistem, noul Touareg poate ataca rampe de pana la 31 de grade
Daca nu este suficient se poate comanda 4XMotion, sistem care contine reductor si diferentiale (central, spate), plus 5 programe de lucru.

Noul Touareg va ajunge in showroom-uri in aceasta primavara.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.