Auto 5 Iulie 2010 00:05
Mercedes a revigorat cel mai luxos coupe din gama cu un facelit. Mai mult tehnic decat estetic.

Mercedes a ajuns si la faceliftul celui mai mare coupe din gama, modelul CL. Desi se astepta redenumirea sa din "CL" in S-Klasse Coupe, germanii au pastrat numele CL. Asta desi intotdeauna CL-ul a fost versiunea coupe a lui S-KLasse.

Masina a fost retusata vizibil, dar modificarile de exterior reprezinta doar o parte, nemtii reusind sa faca gama de motorizari mai eficienta prin noi solutii tehnice. Din punct de vedere al designului, CL vine cu noi blocuri optice, nu mult diferite fata de cele de pana acum, dar o idee mai agresive. Si grila fata este usor modificata, iar partea de jos a spoilerului este cu totul alta, impartita in 3 sectiuni, cele extreme integrand LED-urile pentru luminarea pe timp de zi, in locul proiectoarelor clasice de la modelul de pana acum.

Spatele are stopurile rearanjate, dar si o zona de incadrare a iesirilor esapamentului care seamana cu un difuzor de aer.

Cea mai importanta modificare este insa sub capota modelul CL 500. Motorul versiunii anterioare a fost inlocuit la noul model tot cu un V8, dar cu cilindreaa mai mica, de 4,7 litri, versiunea facand acum parte din gama BlueEfficiency. Noul V8 este insa supraalimentat cu doua turbocompresoare, asa ca puterea maxima este acum de 435 CP, fata de cei 388 CP ai generatiei anterioare. Si cuplul a cunoscut un salt imporatant, de la 530 Nm la 700 Nm. Consumul a scazut insa, astfel incat CL 500 este creditat acum cu un consum mediu de 9.5 litri/100 km.

Si performantele dinamice sunt sensibil mai bune, CL 500 BlueEfficiency fiind capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 4,9 secunde, fata de 5,4 secunde cu vechiul V8.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.