Auto 16 Iulie 2010 00:05
Ferrari 458 Challenge este atat de performant incat motorul nu a suferit nici o modificare pentru versiunea de curse.

Ca sa intelegeti la ce nivel a ajuns Ferrari, trebuie sa stiti ca motorul de pe versiunea de curse 458 Challenge este exact acelasi de pe modelul de strada 458. Nici o modificare pentru V8-ul de 4,5 litri care produce 570 CP/9.000 rpm. Este un vot de incredere pentru un propulsor extraordinar, despre care Ferrari crede ca poate face fata nu doar pe sosea, ci si in curse, unde este exploatat la toata capacitatea.

Evident, masina este sensibil mai rapida decat cea de serie si asta pentru ca este mai usoara (dar nu se spune cu cat) datorita unor panouri mai usoare ale caroserie si utilizarii de materiale usoare. Este mai rapida si pentru ca raporturile in cutia de viteze au fost modificate, pentru cuplu mai mare la turatii mai mici, dar si din cauza unor noi setari ale suspensiei si faptului ca garda la sol a fost coborata cu 30 mm.

Un alt vot de incredere este dat diferentialului electronic E-Diff, care vine direct de pe masina de serie. Este pentru prima data cand Ferrari foloseste acest diferential pe o masina de curse. Si ca totul sa fie complet, franele din carbon si ceramica sunt cele de pe modelul experimental 599XX.

ABS-ul cu doua setari, diferentialul E-Diff si sistemuld e control al tractiunii pot fi setate de pe celebrul “manettino” de pe volan, ca la masina de serie. Noul 458 Challenge este cu 2 secunde mai rapid pe turul de circuit la Fiorano si suporta acceleratii laterale de pana la 1,6 G

Ce intelegm de aici? E simplu, Ferrari face masinile de strada aproape la fel de performante ca cele de curse. Ofera tehnologie de curse (la propriu) pentru modele de strada.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.