Aston Martin, exclusivistul producator britanic, lanseaza modelul de clasa mini Cygnet, deja cel mai controversat din istgoria marcii.

Aston Martin a anuntat debutul productiei de serie pentru modelul mini Cygnet. Adica un microcar total atipic pentru Aston Martin, pe care – sincer – nu mi-l pot explica.

Daca la inceput am crezut ca este o gluma, un concept prin care Aston incearca sa ne obisnuiasca treptat cu un model mai mic, acum e oficial – britanicii vor produce masina, iar vanzarile vor debuta in Europa anul viitor.

Cygnet este un model de clasa mini, dar nu unul dezvoltat de Aston Martin. Este de fapt o Toyota iQ restilizata intensiv de Aston. Cu grila Aston, cu imaginea lor, mult mai bine si pretentios restilizat, dar la baza este o Toyota iQ. Cu platforma tehnica a niponilor. Oricat de urat suna, Cygnet este cel mai lent Aston Martin produs vreodata, pentru ca sub capota se afla un motor de 1,3 litri, care produce 98 CP. Dar este si cel mai economic Aston, cu un consum de 4,8 litri/100 km, emisiile de CO2 fiind de doar 113 grame/km.

De altfel, aici e cheia. Emisiile. Aston Martin produce motoare mari, V8 si V12, ale caror emisii sunt uriase. Iar oficialii Aston recunosc faptul ca Cygnet ii ajuta sa scada vizibil media de emisii de CO2 la nivel de gama.

Bineinteles ca vorbim si de cel mai ieftin Aston. Ma rog, ieftin nu e chiar cuvantul potrivit, pentru ca.... citeste articolul integral pe Motorstory.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.