Francezii au aratat noul model C5 si spera sa conteze de acum inainte in vanzarile segmentului mediu.

De fapt, Citroen a fost si pana acum prezent in clasa medie cu vechea generatie a lui C5. Totusi a fost departe de a emite orice fel de pretentii, in primul rand din cauza designului masinii. Dupa facelift-ul de acum cativa ani au mai reparat cate ceva, dar inainte de el, C5 era poate cea mai anosta prezenta din segementul sau.

Noul C5 insa e cu totul altceva. De fapt pare ca Citeroen a sarit doua generatii, nu doar una, cu noul model. Mult mai tineresc, C5 va scadea probabil media de varsta a clientilor acestui model. Designul partii frontale urmeaza linia actuala Citroen, iar blocurile optice sunt tot in genul "bumerang", dar in cu totul alt context. Caroserie este desenata din mult mai multe linii care ii dau un aspect mai sofisticat si atenueaza din impresia de masivitate. Cu toate astea, C5 este o masina cu dimensiuni impresionante pentru clasa sa. Masina masoara 4,78 metri lungime, 1,86 metri latime si 1,45 metri inaltime. Dimensiunile se traduc printr-un spatiu interior foarte generos, spun francezii.

Citroen revine in clasa medie. Cu stil!
Interiorul este unul care impresioneaza, prin senzatia de premium pe care o creeaza, cel putin din fotografii. Plansa de bord si scaunele fata sunt desenate din multe detalii si creioneaza un post de conducere unde ai toate sansele sa te simti bine. Volanul are butucul fix, conform filosofiei Citroen din ultimul timp, francezii afirmand ca solutia este mai sigura in cazul deschiderii airbag-ului la un accident. Legat de airbag-uri, noul C5 are in dotarea standard nu mai putin de sapte.

Noul C5 dispune inca de la lansare de 3 motoare pe benzina (1,8 l (127 CP), 2 litri (143 CP) si un V6 de 3 litri (215 CP)) si de patru versiuni de motoare diesel cu puteri cuprinse intre 110 si 208 CP. Bineinteles ca s epoate opta intre cutii de viteze manuale si automate, in functie de motorizare si nivelul de echipare.

Citroen revine in clasa medie. Cu stil!
Daca C5 a avut de-a lungul timpului un avantaj clar, acela este confortul. Noua generatie suplimenteaza nivelul de confort, dar aduce si optiuni pentru cei ce vor o masina cat mai stabila. Suspensia hidraulica Hydractive 3 Plus, preluata de la fratele mai mare C6 este responsabila pentru un confort foarte bun, dupa afirmatiile francezilor, iar soferul are si posibilitatea sa opteze pentru modul "sport" de lucru al acestei suspensii. Oricum, cine pune accentul pe o tinuta de drum mai rigida va opta pentru suspensia clasica, pe care francezii se lauda ca au ajustat-o sa satisfaca pretentii diverse.

Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.