Francezii spun ca modelul Koleos este un crossover, dar de fapt el intra pe piata cumparatorilor de SUV-uri.

Renault a prezentat primul sau SUV 4x4: KoleosPana acum, Renault nu si-a facut deloc probleme ca nu are un SUV in gama pentru ca acest segment a fost si este acoperit de partenerul de alianta, Nissan. Acum ceva timp insa, francezii si-au spus ca ar fi cazul sa intre si ei in segmentul profitabil al SUV-urilor, asa ca au inceput dezvoltarea modelului Koleos, pe care l-au expus la mai multe saloane auto cu titlul de concept.

Acum, Renault a prezentat pozele si informatiile modelului de serie Koleos, desenat de francezi, cu platforma tehnica asigurata de Nissan si asamblat la uzina Renault din Korea. Renault s-a axat pe versatilitate in designul interiorului, Koleos fiind, conform producatorului, un crossover spatios, confortabil si cat se poate de practic.

Renault a prezentat primul sau SUV 4x4: KoleosPlatforma tehnica imprumuta puntea spate independenta de la Nissan X-Trail, garda la sol fiind de 206 mm (188 mm pentru versiunile turbodiesel). Unghiul de atac are 27 de grade, iar cel de degajare inregistreaza 31 de grade. Sistemul de tractiune integrala este cel de pe Nissan X-Trail. La Koleos, distributia puterii intre punti se face automat. In mod normal, pe sosea, toata puterea este dirijata catre rotile fata. Daca aderenta acestora scade, rotile spate primesc pana la 50% din puterea disponibila, acest sistem conferindu-i lui Koleos, spun francezii, excelente abilitati offroad. In plus, sistemul 4x4 contribuie intr-o mare masura si la siguranta activa deoarece, electronica imparte eficient cuplul intre roti cand "simte" urme de sub sau supravirare, pentru a corecta traiectoria, chiar inainte ca ESP-ul sa intervina. Soferul are la dispozitie si un buton de la care poate bloca transmisia pe modul 4x4, fara a mai lasa electronica sa decida acest lucru, dar de asemenea de la acelasi buton transmisia poate fi blocata si in modul 4x2.

Renault a prezentat primul sau SUV 4x4: KoleosKoleos mai dispune si de Hill Start Assist, pentru plecarea din rampa, dar si Hill Descent Control pentru coborarea pantelor la viteza mica, fara a mai fi nevoie ca soferul sa dozeze franarea. Pentru orientarea mai buna in offroad, Koleos ofera, prin intermediul sistemului de navigatie, barometru si altimetru, dar si informatii despre unghiul de inclinare laterala a masinii.

Renault ofera pentru Koleos propulsorul de 2.0 litri dCi in doua variante de putere: 150 CP si 175 CP. Pentru cei ce prefera motoarele pe benzina este disponibil un propulsor de 2,5 litri si 170 CP. In echiparea standard se ofera o cutie manuala cu 6 trepte, dar pentru anumite piete va mai fi disponibila, optional, o cutie cu variatie continua.

Vanzarile vor debuta in Europa la mijlocul acestui an, Koleos fiind oferit atat in versiune 4x4 cat si in versiune 4x2.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.