In clasa compacta lupta se relanseaza chiar intre doi dintre actorii principali: a sasea generatie Volkswagen Golf si noul Renault Megane, modele foarte cunoscute si apreciate pe piata din Romania.
Este adevarat ca mai avem cateva luni de asteptat pana sa vedem cum se descurca la vanzari cele doua masini si asta pentru ca noul Golf este deja disponibil in Romania, iar Renault Megane se va lansa in luna aprilie a anului viitor.
Masinile sunt deja cunoscute. Stim cum arata, au fost prezentate pe larg cu tot cu date tehnice si avem despre ce vorbi pentru ca ambele modele au avut o evolutie complet diferita fata de generatiile lor precedente.
Noul Golf a socat putin la prezentarea fotografiilor oficiale, multi fiind initial usor dezamagiti de faptul ca designul a evoluat destul de putin. Masina da impresia unui facelift amplu, dar arata bine, iar germanii ne asigura ca se simte diferenta intre actualul model si cea de-a cincea generatie. In spiritul VW, nemtii au preferat o abordare de genul "De ce sa schimbi mult ceva care oricum place si are succes?" Au preferat sa nu riste la nivelul designului si sa atraga prin calitate si imbunatatirea platformei tehnice.
De cealalta parte, francezii au facut exact invers. Au mers pe un cu totul alt design. Era si greu sa nu o faca atata vreme cat generatia anterioara a lui Megane a starnit controverse datorita formei partii posterioare, controverse care s-au reflectat in mai multe tari la nivelul vanzarilor. Era clar ca trebuia schimbat ceva, si au schimbat destul de mult. Este adevarat ca ei nu au fost constransi de o imagine de marca si o forma consacrata (cum este cea a Golf-ului). Noul Megane este mult mai impunator decat generatia anterioara, cu multe forme puternice care ii confera personalitate si originalitate.
O alta abordare diferita se vede la nivelul versiunilor in 3 usi, modele destinate in special tinerilor. Noul Golf in 3 usi este suficient de diferit fata de cel in 5 portiere incat sa placa si sa sublinieze sportivitatea, dar fara sa vina cu ceva care sa atraga in mare masura atentia. Megane-ul in 3 usi este insa mult diferit fata de fratele sau cu mai multe portiere. Mult mai sportiv decat modelul in 5 usi, versiunea in 3 usi se prezinta cu un spate mult mai dinamic si mai plonjat.
La nivelul interioarelor exista aceeasi diferenta care a fost mai mereu intre nemti si francezi. Plansa de bord foarte moderna, dar clasica la Golf, in vreme ce bordul lui Megane a fost complet redesenat, in bine. Vitezometrul digital este foarte inspirat pus langa turometrul cu afisaj analogic.
In ceea ce priveste platformele tehnice, doar o comparatie directa va arata diferentele. Noul Golf mizeaza pe o platforma imbunatatita a generatiei anterioare, iar francezii spun ca noul Megane va fi sensibil mai dinamic si mai placut la condus fata de modelul pe care il inlocuieste.
Ambele masini mizeaza pe o multitudine de propulsoare, dar francezii vor avea mai multe versiuni. Megane se bazeaza pe motoarele dCi in versiuni de la 85 CP la 160 CP, in vreme ce nemtii ofera deocamdata motorul de 2 litri TDI in variantele de 110 CP si 140 CP.
Concurenta exista si la capitolul motorizari pe benzina. VW ofera propulsorul de 1,4 litri TSI cu 122 CP si 160 CP, dar francezii au si ei un motor de 1,4 litri, turbo, oferit cu 130 CP sau 180 CP.
O mare importanta in aceasta rivalitate, mai ales in conditiile din perioada actuala, o vor avea preturile. Noul Golf are un pret de baza de 11.486 euro fara TVA (motor de 1,4 litri si 80 CP), dar ramane sa aflam care vor fi preturile pentru noul Megane.
Voua care dintre ele va place mai mult si de ce?
* Dati click pe prima poza din galeria foto si vizionati fotografiile la rand. Acestea sunt puse alternativ, cu cele doua modele, pentru a le compara la nivelul designului.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Ce relație au, de fapt, Andreea Esca și Andreea Berecleanu? Mulți cred că...
Sursa: kudika.ro
-
PSD și PNL pe drumuri separate la Capitală: Firea și Burduja sunt reactivați...
Sursa: wall-street.ro