Am "scanat" putin ultimii ani si am gasit cateva modele care le-au dat dureri de cap sefilor companiilor producatoare.

Modelele despre care discutam in acest articol nu sunt ierarhizate intr-un top, ci sunt pur si simplu alese pe baza a doua criterii - nu au fost deloc bine primite de public, adica sunt un esec comercial, iar al doilea criteriu consta in faptul ca sunt de data recenta (dupa anul 2000).
Renault AvantimeRenault are 3 modele printre cele de mai jos, iar asta nu face decat sa evidentieze un aspect pe care constructorul francez insista in ultima vreme. Celor de la Renault le place sa inoveze, sa vina cu modele care sa atraga atentia si nu ezita sa se prezinte in fata publicului cu forme ciudate. Problema este ca publicul nu digera foarte repede schimbarea drastica. Nu apreciaza instant formele nonconformiste. Francezii au invatat asta si se vede: noul Megane este foarte apreciat pentru design, iar clasa compacta este una de volum foarte mare. Pana la urma, ca sa te plasezi langa limite, trebuie sa stii exact care sunt si nu poti sa o afli fara sa pierzi niste bani.
Ssang Yong RodiusSsang Yong Rodius. Acest model este unul cu totul special pentru ca este pe primele locuri in topurile care ierarhizeaza cele mai urate masini din lume. Spatele, care s-a vrut deosebit arata pur si simplu groaznic, chiar si partea frontala fiind “de cosmar”. Pacat, pentru ca interiorul cu 7 locuri este ideal ca spatiu si confort pentru deplasarile lungi, in vacante, cu familia si prietenii. Cu toate acestea, ca sa ajungi sa te bucuri de interior esti nevoit sa privesti masina din exterior, iar acest aspect e suficient pentru a renunta sa o mai cumperi. Rodius, oferit doar cu tractiune integrala, se vinde inca in Romania, pretul de pornire, cu TVA inclus fiind de 22.973 euro, suma obtinuta cu ajutorul unui discount consistent, in valoare de 8.540 euro.
Renault AvantimeRenault Avantime. Modelul a fost conceput de Renault si Matra si a fost lansat in versiune de serie in anul 2001, dupa ce initial a parut sub forma unui concept (in 1999). Cum spune si numele – Avantime – modelul s-a vrut a fi inaintea timpului sau. Avantime a fost conceput ca un coupe cu veleitati de monovolum, dar designul fantezist nu a prins deloc. Are doar 2 portiere si 4 locuri, fara montanti centrali. Primirea facuta de public a fost foarte dezamagitoare, iar vanzarile extrem de slabe, asa ca productia a fost intrerupta in 2003, dupa ce fusesera fabricate putin sub 9.000 de exemplare.
Renault Vel SatisRenault Velsatis. Acesta s-a vrut a fi modelul prin care Renault sa atace clasa medie premium, mizand si pe avantajul pretului mai scazut decat al modelelor concurente: BMW Seria 5, Mercedes E-Klasse, Audi A6 etc. Desi atent lucrat, cu echipamente la nivelul concurentilor germani, Velsatis a mizat pe un design ciudat, care nu i-a dat nici o sansa printre potentialii clienti de berline mari. Designerii francezi au vrut sa creeze ceva deosebit pentru clasa mare, dar a iesit o masina prea inalta, cu silueta de monovolum, care nu a prins deloc.
Renault LagunaRenault Laguna. A treia generatie Laguna are deja probleme cu perceptia publicului, desi nu a trecut prea mult de la lansare. Desi primele doua generatii au fost apreciate si au primit note bune la capitolele confort si tehnologie (in special a doua generatie), iata ca actualul model nu a fost primit cum se asteptau cei de la Renault. Modelul de clasa medie al francezilor si-ar putea reveni totusi in urma unui facelift amplu, existand deja zvonuri in acest sens. Se pare ca noua Laguna sufera doar din cauza designului, pentru ca multi au apreciat confortul masinii, tehnologia si calitatea executiei.
Seat ToledoSeat Toledo. Stiti ca vechiul Toledo a fost un model relativ apreciat de clienti, masina fiind de fapt o berlina a hatchback-ului Leon, cu asemanari puternice la capitolul design. Actualul Toledo a lasat in urma “infratirea” cu Leon si mizeaza pe o caroserie inalta, cu un spate ciudat, care o face sa para mai mult un monovolum. Clientii nu au “gustat” deloc aspectul, mai ales ca, cine vrea un monovolum autentic are de unde alege chiar din gama Seat. Toledo s-a vrut original in clasa medie, dar spaniolilor nu le-a reusit deloc din cauza conceptiei gresite. Toledo se vinde in Romania cu preturi incepand de la 17.220 euro, cu TVA inclus.
Peugeot 1007Peugeot 1007. Un model inutil, in conditiile in care Peugeot are ofeerte mult mai interesante in clasa mini/mica, Peugeot 1007 nu s-a impus deloc, chiar daca vine cu argumente convingatoare in ceea ce priveste utilitatea sa in oras. O caracteristica pe care se mizeaza in promovarea masinii este prezenta celor doua portiere culisante, actionate electric, plasate pe laterale, acestea fiind singurele cai de acces in masina si pentru sofer si pentru pasageri. Motorizarile slabe, in conditiile unei greutati destul de mari din cauza portierelor culisante si a motoarelor electrice care le antreneaza nu au impresionat deloc publicul, vanzarile fiind mult sub asteptarile oficialilor Peugeot.
Mercedes R-KlasseMercedes R-Klasse. Si la constructorii premium se intampla. Mercedes a dat gres cu modelul R-Klasse, un crossover foarte luxos, conceput ca o combinatie originala intre o berlina mare, un SUV dinamic si un monovolum. Rezultatul este o masina nu foarte urata, dar prea scumpa si cu o forma prea ciudata pentru clientii traditionali Mercedes. R-Klasse este produs in continuare, iar in Romania pretul acestui model porneste de la 42.060 euro, fara TVA.

Voi de ce credeti ca nu s-au impus pe piata modelele amintite mai sus? Mai stiti alte modele recente care au esuat din punct de vedere al vanzarilor?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.