12 Mai 2009 de Dan Damian in Auto
Producatorii de masini mizeaza pe propulsoare conventionale tot mai mici din punct de vedere al capacitatii cilindrice, pentru a reduce consumul si noxele.

MotorTehnologia propulsiei electrice se dezvolta sustinut, dar totusi mult prea incet pentru a putea vorbi de o pondere insemnata in parcul auto global, chiar si in viitorul nu prea apropiat. Multi ani de acum incolo vor domina categoric, din punct de vedere al volumului, vanzarile de masini cu motoare conventionale, cu ardere interna. Si asta din mai multe motive, cele mai importante fiind costurile ridicate ale masinilor cu propulsie electrica si autonomia lor limitata si perceptia oamenilor, increderea lor trebuind sa fie castigata de tehnologiile noi, proces care dureaza.
TurboCum presiunea reducerii consumului de benzina si implicit a emisiilor de noxe este tot mai mare la nivel international, producatorii au trebui sa gaseasca repede o solutie, una care sa nu afecteze major pretul masinilor si care sa dea rezultate. Aceasta solutie este cunoscuta sub numele “downsizing” si presupune reducerea cilindreei motoarelor. Pentru a nu afecta insa nivelul puterii maxime, direct proportional cu capacitatea cilindrica, inginerii au recurs la supraalimentare, tehnologie deloc noua, dar neexploatata, pana acum, suficient de mult la nivelul motoarelor mici, de serie.
Volkswagen TSILa scara mare, tonul a fost dat de Volkswagen, acum cativa ani, cu propulsorul de 1.4 litri TSI, care combina injectia directa de benzina cu supraalimentarea, aceasta facandu-se prin intermediul unui compresor mecanic si al unuia turbo. Rezultatul este o putere maxima de 170 CP si un consum mediu de 7,2 litri/100 km, in cazul vechiului Golf GT. In mod normal, un asemenea nivel de putere ar fi fost obtinut dintr-un motor aspirat de peste 2 litri, ceea ce ar fi insemnat un consum mai mare. VW mizeaza pe acest motor, intr-o versiune de 150 CP chiar si in cazul SUV-ului compact Tiguan.
Fiat BravoSi alti producatori au prezentat in ultima vreme propulsoare similare. Fiat, de exemplu, ofera pentru cateva modele din gama motorul de 1,4 litri T-Jet, care produce 120 CP sau 150 CP, fiind oferit in aceste doua variante de putere. Renault va echipa modelul Megane cu un motor turbo, pe benzina, de 1,4 litri, cu o putere maxima de 130 CP si consum mediu sub 7 litri/100 km.
BMW Seria 3Chiar si producatorii de modele premium sunt tentati sa adopte aceasta strategie. Cei de la SkyMotoring sustin ca BMW lucreaza la un nou motor pe benzina, cu 3 cilindri, supraalimentat, care ar urma sa fie oferit pentru generatiile viitoare ale Seriei 1 si Seriei 3. Acest propulsor va avea o cilindree de 1,35 litri, dar puterea maxima va ajunge la un maxim de 240 CP (vor fi probabil si versiuni ale acestui motor cu putere mai mica). De asemenea, germanii pregatesc si un motor cu 4 cilindri, de 1,8 litri, tot supraalimentat, din care vor putea scoate 320 CP.



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Motoare tot mai mici pentru masinile viitorului.

motoare mai mici (2 comentarii, 646 vizualizari)
asa este dar sunt si alte procedee ca de exemplu compresia variabila impreuna cu supralimentarea.
gomecsys ( www.gomecsys.com) este un exemplu de succes.
1000 cc, doua pistoane si 200 cp la un...

Ultima ora din Auto pe 9AM