Masinile cu propulsie hibrida nu sunt deloc ieftine. Mai ales daca vorbim de SUV-uri mari, cu motoare la fel de mari.

BMW X6 ActiveHybridBMW a insistat foarte mult pe conceptul EfficientDynamics in ultimul timp, iar bavarezii au reusit sa convinga publicul ca masinile lor sunt optimizate puternic in ceea ce priveste reducerea noxelor, fara a afecta in vreun fel dinamica traditionala BMW. In paralel, constructorul bavarez a ales sa dezvolta insa si un altfel de model, unul hibrid, pe baza celui mai "trendy" SUV la ora actuala - BMW X6. Aici intervine insa o problema, daca merita o investitie uriasa in ideea de "eco", avand in vedere rezultatele de pe fisa tehnica.

BMW X6 ActiveHybridSUV-ul hibrid al celor de la BMW, X6 ActiveHybrid, este construit pe baza celei mai puternice versiuni X6 cu propulsie clasica, daca exceptam supersportivul X6 M. Practic, s-a plecat de la un X6 xDrive50i, model echipat cu un propulsor V8, biturbo, care furnizeaza 407 CP si 600 Nm. Spre deosebire de acest model, X6 ActiveHybrid este echipat si cu doua motoare electrice, sincronizate, unul de 91 CP si unul de 86 CP. Cuplul maxim dezvoltat de cele doua unitati electrice este si mai impresionant: 260 Nm pentru un motor si 280 Nm pentru celalalt.

Astfel, BMW X6 ActiveHybrid mizeaza pe o putere maxima a ansamblului de 485 CP, valoarea cuplului fiind de 780 Nm. SUV-ul poate rula in modul hibrid, folosind la maxim puterea combinata a celor 3 propulsoare, dar si in modul electric, pentru scurte periade de timp, cand nu emite noxe, dar nici nu depaseste 60 km/h.

Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,6 secunde si atinge o viteza maxima de 236 km/h (250 km/h cu pachetul Sport). Aceasta in conditiile in care consumul mediu oficial este de 9,9 litri/100 km/h si emisii de CO2 de 231 grame/km.

Diferente fata de versiunea "clasica"
BMW X6 ActiveHybridX6 ActiveHybrid afiseaza performante foarte bune, dar si un consum bun pentru nivelul acestora si pentru cilindreea motorului pe benzina. Versiunea clasica accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,4 secunde, adica cu 0,2 secunde mai bine decat modelul hibrid, chiar daca acestea este mai puternic, datorita celor doua motoare electrice, viteza maxima fiind tot de 250 km/h, cu limitare electronica.

Pe de alta parte, consumul versiunii clasice este de 12,8 l/100 km, cu 2,9 litri/100 km mai mare decat cel al versiunii ActiveHybrid. De asemenea, noxele modelului xDrive50i sunt de 299 grame CO2/km, in vreme ce ActiveHybrid emite 231 grame CO2/km.

Diferenta de pret
BMW X6 ActiveHybridPe acest gen de masini, sistemele hybrid, care implica o multime de modificari fata de versiunea de la care s-a plecat, nu sunt deloc ieftine.
Modelul cu motor pe benzina xDrive50i costa, cu toate taxele incluse, 77.885 euro. Modelul ActiveHybrid afiseaza un pret de pornire de 103.350 euro, cu TVA inclus.

Ati citit care sunt diferentele intre cele doua modele. Merita versiunea hibrid 25.456 euro in plus?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.