Iata cum s-a ajuns la un trafic civilizat in tarile Europei de Vest. Cat costa daca gresesti sau ignori legislatia rutiera.

Stim cum se conduce in Romania si mai stim ca suntem una dintre tarile cu cei mai periculosi soferi din Europa. Stim ca legea se aplica rar si este absolut insuficienta pentru a face ordine in trafic. Masurile noi intarzie sa vina, iar fara ele si fara amenzi aplicate (nu doar prevazute), traficul nostru este o jungla unde legea este dictata de nesimtire, bani, marca masinii si implicit caii putere de sub capota.

Cum se circula si care sunt amenzile in celelalte tari ale Europei?
Telegraph.co.uk are un articol foarte interesant in care explica de ce reusesc strainii sa aiba un trafic civilizat si cat costa acolo sa-ti faci de cap in trafic. Trebuie sa tinem cont ca, pe langa faptul ca au o legislatie care nu prea lasa loc de interpretari si lacune, la ei se si aplica. Constant, astfel incat risti mult mai mult decat in Romania sa te trezesti fara permis si cu amenzi usturatoare. Unele mari, chiar si pentru nivelul castigurilor lor.

1. Germania
Patria autostrazilor fara limita de viteza (mult mai sigure decat soselele noastre cu limita) are niste reguli/legi dure pentru drumurile secundare. Agresivitatea in trafic este pedepsita, sunt foarte multe radare fixe, iar la 16 puncte de penalizare, permisul este suspendat timp de un an de zile. Iata si cateva legi de-ale lor:

- daca ii faci semn altui sofer ca este nebun (doar atat!) esti pasibil de amenda. Daca ii faci acelasi semn unui politist, ai de platit 566 euro. Asta apropo de "soferii" nostri care isi permit sa-i scuipe si sa-i injure pe politistii romani, asta daca nu sunt prea nervosi si-i iau direct la bataie.
- daca nu porti centura de siguranta platesti, pe loc, 30 de euro.
- pe drumuri acoperite de zapada, nu ai voie sa conduci cu pneuri de vara. Daca o faci, platesti amenda si asigurarea masinii nu mai acopera daunele in caz de accident.
- nemtii sunt obsedati de pastrarea distantei fata de masina din fata. Au grupuri de cameri special instalate pentru a surprinde acest lucru. Vin cu poze si masuratori, facute de camere video fixe, iar sanctiunile sunt pe masura situatiei semnalate si depind si de situatia in care soferul recidiveaza in aceasta privinta. Nu se precizeaza care sunt – exact – sanctiunile.
- limita alcoolemiei este de 0,5 mg/ml. Daca este depasita, soferul primeste amenda si i se supenda permisul pentru 3 luni, daca este la prima abatere. Pe masura ce alcoolemia este mai mare, creste si amenda si timpul de suspendare a permisului. Pedepse mai mari primesc si cei care recidiveaza.

Citeste si:
Cu ce te poți deplasa eficient într-un oraș aglomerat: Top 5...
Cu ce te poți deplasa...

2. Spania
Are aproximativ 12.000 de kilometri de autostrada, dar soferii spanioli nu sunt chiar o referinta de civilizatie. Claxoneaza si dau “flash-uri”, iar legile nu i-au facut sa se linisteasca in ritmul dorit de autoritati. Viteza maxima este de 120 km/h pe autostrazi, iar taxele sunt destul de mari (ca in Italia si Franta) si cresc in perioada vacantelor, in zonele tranzitate de pe coasta. Cu toate acestea, numarul mortilor in accidente a scazut cu 13% in ultimii ani. Iata cat costa anumite infractiuni:

- cele mai grave (mai mult de 30 km/h peste limita de viteza, condusul sub influenta alcoolului, condusul agresiv/periculos, mai multi pasageri decat permite capacitatea masinii) ajung sa coste intre 300 si 1.500 euro.
- condusul neglijent si parcatul in zone interzise/periculoase sunt pedepsite cu amenda intre 91 si 300 euro si suspendarea carnetului timp de o luna de zile.
- vorbitul la telefon, nepurtarea centurii si stationarea prea indelungata la trecerile de pietoni (!) se sanctioneaza cu amenda de pana la 90 euro.... Citeste articolul integral pe Motorstory.

Citeste si:
Ciucă: Fermierii români au nevoie de ajutor, pentru ca legislația...
Ciucă: Fermierii români au...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.