In perioada asta (dar si dupa ce o vom depasi) toti vrem masini eficiente. Nu este vorba doar de cei care sunt la nivelul unui hatchback fara pretentii, ci de toata lumea. Si cei care cumpara masini premium, SUV-uri, orice, nu mai sunt indiferenti la consum (cred ca cei care-si cumpara Rolls-Royce Phantom sunt exceptia).
De ce se intampla asa? Pentru ca toti producatorii, inclusiv cei premium, au aratat ca se poate. Se poate face un SUV premium, de peste 300 CP care sa consume doar 11 l/100 km in oras. Nu 18 l/100 km, ca pana acum cativa ani, ba chiar peste 20% in cazul V8-urilor. Asta inseamna progres tehnologic, care genereaza eficienta.
Eficienta are insa niste limite. Si cred ca urmatorul exemplu ilustreaza cat se poate de clar acest lucru.
Vorbim despre doua masini cu totul diferite, din clase diferite, pentru categorii diferite de clienti, cu preturi deloc comparabile: Fiat 500 cu noul motor cu 2 cilindri, de 0,9 litri si BMW 320d EfficientDynamics Edition, cu motor turbodiesel de 2 litri si 163 CP.
Aceste versiuni sunt cele mai economice din gamele lor si cu toate ca sunt foarte diferite, au acelasi consum mediu!
Exact, o masina de clasa mini, cu motor de 0,9 litri, turbo, de 85 CP, are acelasi consum mediu ca... citeste continuarea pe Motorstory.ro.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro