Airbag-urile s-au dovedit extrem de eficiente, dar abia dupa ce oamenii au inteles ca trebuie sa poarte centura de siguranta.

Airbag-ul este unul dintre cele mai importante sisteme de siguranta din automobile. Al doilea ca importanta, dupa centurile de siguranta, care raman si vor ramane intotdeauna cele mai eficiente. Oricum, siguranta pasiva tine deja de un ansamblu format de aceste doua sisteme. Impreuna, centura si airbag-ul salveaza vieti de multi ani si sunt continuu perfectionate.

Se pare ca airbag-urile au aparut, ca si concept, inca de la inceputul anilor ‘50, dar n-au ajuns in masinile de serie decat dupa anul 1970, pentru ca siguranta nu era un aspect prioritar in acele vremuri. Mai multe surse ii crediteaza pe producatorii americani cu introducerea airbag-ului pe modele experimentale incepand cu 1971. Se pare ca primele modele pentru public, echipate (optional) cu airbag au debutat in 1973-1974.

In Europa, Mercedes a introdus airbag-ul pe modelul S-Klasse in 1980 si la scurt timp a fost urmat de mai multi producatori, care au generalizat folosirea acestui sistem de siguranta la inceputul anilor ‘90.

Cum ne protejeaza airbag-ul?
Practic, rolul unui airbag este de a proteja soferul si pasagerii de impactul cu suprafetele dure din interiorul masinii. Se declanseaza automat, in cazul unui impact si deja s-a perfectionat atat de mult incat, in functie de greutatea ocupantului respectivului loc si de severitatea impactului, se poate deschide in mai multe trepte si cu mai multe intensitati.

Ceea ce multi oameni nu stiu nici acum este ca airbag-ul NU inlocuieste... citeste continuarea pe Motorstory.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.