Acum 22 de ani BMW a facut un pas important catre imaginea pe care o are astazi, prin lansarea primei generatii BMW M5, masina care a inaugurat un nou segment: sedanurile aflate la granita dintre sport si supersport.

La vremea cand a debutat primul M5, in 1985, la Salonul Auto de la Amsterdam, generatia E28 a Seriei 5 era deja depasita din punct de vedere al designului. Caroseria patratoasa ramasese in urma unor modele care abordau deja linii mai rotunjite si mai elegante, insa, aparitia lui M5 i-a facut pe multi sa viseze cu ochii deschisi. Conceptul unui sedan de clasa mare, capabil sa transporte confortabil 5 persoane, dar si sa se ia la intrecere cu Porsche-urile si Ferrari-urile vremii a aprins imaginatia multora. Asta cu atat mai mult cu cat masina, a carei platforma se baza pe modelul 535i, nu spunea mare lucru din punct de vedere vizual. Doar un pachet aerodinamic discret de la Motorsport si alte mici detalii puteau trece usor neobservate. Siglele M erau de asemenea discrete si, pe de alta parte, M nu era atunci chiar ceea ce este astazi, cu toate ca activa de cativa ani. Totusi, ce putea face masina, numai discret nu era.

Remember: Prima generatie BMW M5
BMW a montat pe M5 un propulsor pe care il avea deja, si anume cel de pe sportivul M1 si de pe M635CSi. Dupa cateva modificari, motorul de 3,5 litri, cu 6 cilindri in linie si 4 supape pe cilindru, a ajuns sa livreze 286 CP pe M5. Varianta de State dezvolta 256 CP din cauza adoptarii unor setari diferite ale motorului si a catalizatoarelor, pentru a respecta normele de poluare de pe continentul american.

Cu ajutorul unei cutii manuale cu 5 trepte si a diferentialului cu alunecare limitata, cei 286 CP asigurau o acceleratie 0-100 km/h in 6,3 secunde si o viteza maxima de 245 km/h.

Remember: Prima generatie BMW M5
Sasiul a fost adaptat nivelului mare al puterii si masina incanta prin performante fiind considerata una dintre cele mai rapide berline mari din lume. Putine unitati au fost produse, iar comercializarea in Statele unite a inceput la doi ani dupa debutul vanzatilor in Europa. In Marea Britanie, de exemplu, doar 210 unitati au fost vandute in doi ani iar in Statele Unite au ajuns peste 1.000 de exemplare, aceasta generatie de M5 fiind una dintre cele mai rare masini produse de Motorsport (circa 2240 masini produse in total).
In functie de pietele de comercializare, M5 era echipat cu: ABS, aer conditionat, geamuri fata si oglinzi electrice, computer de bord, scaune fata cu reglaj electric si incalzire.

Remember: Prima generatie BMW M5
Succesul modelului, si nu e vorba de numarul de unitati comercializate, ci de interesul entuziastilor, i-a determinat pe cei de la BMW sa continue productia modelului M5 pentru fiecare generatie a Seriei 5 lansata incepand cu E28.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.