Supersportivul Audi R8 a fost echipat cu ceea ce multi isi doreau - un V10 de 5,2 litri.

Audi R8 primeste ceea ce merita - un motor V10Inca de la lansarea masinii pe piata, fanii Audi si in general cei ai bolizilor supersport au "vazut" modelul R8 cu un propulsor mai puternic decat V8-ul de 4,2 litri si 420 CP. Asta pentru ca nu vorbim de o masina sport, ci de una supersport, care poate pune in valoare si puteri mai mari.

Audi R8 primeste ceea ce merita - un motor V10Iata ca Audi, dupa ce a "incalzit" atmosfera cu motorul V8, a facut si un transplant de senzatie. A montat propulsorul V10 de 5,2 litri de pe Gallardo pe modelul R8, iar rezultatele sunt excelente. Motorul V10 dezvolta 525 CP/8.000 rpm (pe Gallardo el furnizeaza 560 CP), iar cuplul maxim atinge 530 Nm/6.500 rpm. Propulsorul livreaza 100,9 CP/litru, iar fiecare cal putere are de "miscat" 3,09 kilograme. Masa totala a masinii este de 1.620 kilograme, in versiunea cu cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Motorul V10 cantareste 258 kilograme, adica cu 31 de kilograme mai mult decat V8-ul de 4,2 litri.

Audi R8 primeste ceea ce merita - un motor V10Performantele sunt demne de un adevarat supercar, iar cifrele sunt foarte aproape de cele ale lui Gallardo. Audi R8 V10 FSI accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde - in vreme ce Gallardo LP-560-4 reuseste acceasi performanta in 3,7 secunde - iar 200 km/h sunt atinsi, cu plecare de pe loc, in 12 secunde. Viteza maxima este de 316 km/h (Gallardo - 325 km/h). Consumul mediu este 13,7 litri/100 km, conform celor de la Audi.

Audi R8 primeste ceea ce merita - un motor V10R8 V10 este oferit, in echiparea standard, cu o cutie manuala cu 6 trepte, dar optional este disponibila si una R tronic, tot cu 6 trepte. Tractiunea este bineinteles integrala, iar germanii spun ca masina poate ajunge la acceleratii laterale de 1,2 G. Dinamica este exemplara, afirma Audi, la acest aspect contribuind si distributia maselor pe punti: 44% pe fata si 56% pe puntea spate.

Optional, clientii pot solicita un sistem de franare cu discuri ceramice, a caror durata de viata este de aproximativ 300.000 km.

Audi R8 V10 FSI va fi disponibil in Gemania catre mijlocul anului viitor, la un pret de baza de 142.400 euro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.