Jaguar a prezentat versiunea diesel a modelului XF. Atu-uri? Consum foarte scazut si performante sport.
Jaguar XF Diesel SBritanicii de la Jaguar au amanat ceva timp introducerea unui propulsor diesel de putere mare pentru berlina XF, dar se pare ca asteptarea a meritat. Jaguar a prezentat de curand alternativa diesel pentru cei carora nu le surade diesel-ul de 2,7 litri si 207 CP.
Motor Jaguar 3.0 TurbodieselNoul propulsor Jaguar are o cilindree de 3 litri si cu ajutorul a doua turbocompresoare ajunge la o putere maxima de 275 CP, cuplul maxim fiind de aproape 600 Nm. Inginerii Jaguar spun ca acesta este cel mai performant diesel al marcii britanice si nu e greu sa le dai dreptate. Propulsorul foloseste doua turbine, una principala si una care asigura raspunsul instantaneu al motorului dupa 2.800 rpm. Intarzierea in reactii, caracteristica a motoarelor turbo este aproape insesizabila, spun cei de la Jaguar.
Jaguar XF Diesel SCu acest propulsor, Jaguar XF accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6 secunde (cu 1,8 secunde mai bine decat modelul echipat cu diesel-ul V6 de 2,7 litri), viteza maxima fiind limitata electronic la 250 km/h. Reprizele sunt excelente – de la 80 la 110 km/h se ajunge in doar 3,2 secunde. In aceste conditii, consumul mediu de doar 5,6 l/100 km reprezinta o realizare de exceptie, cu atat mai mult cu cat motorul respecta standardele Euro 5, emisiile de CO2 fiind de 179 grame/km.
Britanicii vor mai oferi acest motor si intr-o versiune mai „cuminte”, cu 240 CP, care livreaza totusi performante excelente: 0-100 km/h in 6,7 secunde, viteza maxima fiind de 240 km/h.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.