VW vrea sa produca in serie conceptul BlueSport, model care a impresionat la Salonul Auto de la Detroit.

VW BlueSport ConceptSe pare ca, la nivelul conducerii grupului VW a fost luata decizia de a produce un model de serie pe baza conceptului BlueSport, prezentat recent la Salonul Auto de la Detroit. Poata ca, la prima vedere, decizia germanilor pare surprinzatoare in contextul crizei prin care trece acum industria auto. De fapt, decizia are logica. Modelul germanilor ar urma sa apara pe piata in 2013 si pana atunci sunt toate sansele ca industria auto sa-si revina din criza. In plus, VW ar intra cu un asemenea model pe un segment in care, acum, nu este prezent. Este vorba de segmentul roadsterelor dedicate strict pasionatilor de masini si de sportivitate.
VW BlueSport ConceptAcum, VW are in gama modele sportive in clasele mici, cele in care face volum de vanzari. VW Golf GTI, Golf R32, noul Scirocco, toate acestea sunt modele cu performante foarte bune pentru publicul tinta. Si totusi, nici unul din aceste modele nu este complet dedicat. Toate sunt modele cu performante sportive, dar acopera intr-o masura destul de mare si nevoile familiale de transport. Pe de alta parte, BlueSport ar fi un model strict sportiv, cu doua locuri, fara un portbagaj prea incapator, destinat doar celor ce apreciaza o masina sportiva cu performante bune si design fara compromisuri.
Mazda MX-5Un asemenea model de la VW ar intra in concurenta directa cu Mazda MX-5, model despre care stiti ca a fost (si este) un succes de proportii pentru constructorul nipon. Reteta japonezilor este simpla, pentru modelul MX-5: roadster cu doua locuri, care inspira sportivitate prin design, dar si prin platforma tehnica. Tractiune spate si senzatia de masina sport chiar si cu un motor de 1,6 litri sub capota. Niponii au aratat cu Mazda MX-5 ca senzatia de sportivitate se poate crea si printr-un sistem de directie bine gandit, prin sunetul motorului, fie el si de 1,6 sau 1,8 litri, prin sunetul esapamentului, etc
Cam aceasta ar fi si ideea pentru BlueSport. Senzatie si performante sport, la un pret accesibil si in conditiile unor costuri de intretinere normale.

VW BlueSport ConceptMotorul lui BlueSport este unul TDI, care produce 180 CP si emite foarte putine noxe, spun germanii, datorita unui sistem de convertoare catalitice foarte performant. Partea interesanta este ca propulsorul a fost montat in spatele celor doua scaune, asa ca distributia maselor pe punti este foarte echilibrata. Propulsorul este cuplat la o transmisie DSG, cu 6 trepte, care transmite puterea rotilor spate. Performantele dinamice sunt foarte bune, daca tinem cont si de consumul motorului. Acceleratia 0 - 100 km/h se face in 6,6 secunde, iar viteza maxima este de 226 km/h, in conditiile in care TDI-ul consuma in medie - la un rulaj normal - 4,3 litri/100 km. In oras, consumul poate fi redus cu 0,2 l/100 km datorita unui sistem ECO, format dintr-un modul start/stop (care opreste motorul cand masina sta un anumit timp pe loc) si datorita recuperarii unei parti a energiei dezvoltate la franare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.