Volkswagen a prezentat primele informatii concrete despre versiunea Hybrid a modelului Touareg.
VW Touareg Hybrid - model cu propulsie hibridaVolkswagen testeaza de ceva timp cateva prototipuri ale modelului Touareg, echipate cu tehnologie hibrid si este in masura sa prezinte date concrete despre performantele sistemului. Desi tehnologia este testata pe actuala generatie, se pare ca sistemul hibrid va fi oferit in serie pe a doua generatie Touareg si asta pentru ca prima generatie, cea curenta, se apropie de sfarsitul ciclului de productie.
VW Touareg Hybrid - model cu propulsie hibridaGermanii vor monta pe modelul de serie un propulsor clasic, care functioneaza in paralel cu unul electric. Motorul clasic este un V6, pe benzina, cu o capacitate de 3 litri, supraalimentat, care furnizeaza o putere maxima de 333 CP/ 5.500 rpm, nivelul cuplului maxim fiind de 440 Nm. Practic, VW aplica tehnologia TSI si acestui propulsor V6 dupa modelul urmat cu motoarele cu 4 cilindri, supraalimentate in asa fel incat ajung sa furnizeze peste 100 CP/litru. Motorul electric este integrat intre motor si noua cutie de viteze cu 8 trepte. Propulsorul electric furnizeaza, luat separat, aproximativ 52 CP si 300 Nm. Cu ce se mai pierde prin intermediul transmisiei, cand cele doua motoare functioneaza in acelasi timp, puterea maxima combinata ajunge la 374 CP si 550 Nm. Valorile sunt excelente in conditiile in care masina va putea accelera de la 0 la 100 km/h in doar 6,8 secunde, va afisa un consum mediu de aproximativ 9 litri/100 km, iar emisiile de CO2 se incadreaza in limita a 210 grame/kilometru.
VW Touareg Hybrid - model cu propulsie hibrida - tehnologieInginerii germani au calculat ca aceasta tehnologie ajuta la reducerea cu circa 25% a consumului in oras, si cu 17% in medie. Tot pentru circulatia in oras, Touareg va putea rula si doar cu ajutorul motorului electric, cu viteze de pana la 50 km/h. Cand soferul are nevoie de putere sau bateriile sunt descarcate, intervine propulsorul cu ardere interna. Chiar si in acest caz nemtii au gasit o metoda de a reduce consumul. Motorul V6 este decuplat de la transmisie (la viteze de pana la 160 km/h), daca soferul ridica piciorul de pe acceleratie. De exemplu, daca masina ruleaza cu viteza, iar soferul vrea sa opresca dupa cateva sute de metri, acesta elibereaza complet acceleratia, automat intrerupandu-se legatura motorului cu transmisia, micsorand astfel frecarile din motor, dar si reducand turatia, ceea ce se traduce prin economie de combustibil.
VW Touareg Hybrid - model cu propulsie hibrida - bateriile sunt plasate sub podeaua portbagajuluiToate componentele sistemului hibrid (inclusiv bateriile) adauga masinii o greutate suplimentara de 175 kg. Pentru a compensa intr-o oarecare masura aceasta greutate, VW a modificat transmisia 4x4 a masinii, optand pentru un sistem mai usor, adica cel de pe Audi Q7. Volkswagen spune insa ca abilitatile off-road ale lui Touareg nu au avut deloc de suferit, fiind la acelasi nivel cu cele ale unui Touareg cu motor termic.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.