Mercedes aduce in Europa modelele GL, ML si R-Klasse cu o noua tehnologie pentru motoarele diesel.
Mercedes GLEste stiut faptul ca in Statele Unite sunt norme drastice in ceea ce priveste nivelul de poluare, mai ales referitor la propulsoarele diesel. Situatia este paradoxala oarecum, pentru ca americanii cumpara in general masini cu motoare mari, pe benzina (deci mai poluante), daca ne raportam la Europa. Diesel-urile se vand bine in Europa, dar nu prind inca in America. Dealtfel sunt inca multe turbodiesel-uri care nu respecta normele de poluare in toate statele americane, asa ca producatorii sunt nevoiti sa faca modificari pentru a-si putea vinde masinile diesel pe piata de peste ocean.
Mercedes GLMercedes (ca si BMW, de altfel) insista in ultimul timp cu oferta de motoare diesel in Statele Unite, dorind sa profite si de sensibilitatea crescuta a americanilor fata de capitolul "economie", in situatia actuala. Germanii au dezvoltat noi tehnologii pentru ca CDI-urile sa emita mai putine noxe, iar acum ofera si in Europa sub capota a trei modele din clasele superioare. Este vorba de modelele GL, ML si crossover-ul R-Klasse.
Toate aceste modele sunt echipate cu propulsorul CDI V6 de 3 litri, care produce 224 CP, cuplul maxim de 510 Nm fiind atins inca de la 1.600 rpm. Consumul mediu este de 9,3 litri/100 km, in cazul modelului GL.
Germanii spun ca o noua tehnologie reuseste sa reduca gazele nocive emise de esapament, fiind vorba de in special de oxizii de azot, singura substanta pe care un motor diesel o produce in exces fata de un motor similar alimentat cu benzina.
Mercedes GLPe langa acest upgrade tehnic, modelul GL vine si cu cateva schimbari de design, vizibile mai ales la nivelul spoilerului si grilei radiatorului. Masina mai poate fi echipata si cu propulsoare V8, doua pe benzina si unul diesel. Cel mai mic V8 pe benzina are o cilindree de 4,6 litri si produce 340 CP si 460 Nm. Cu acest motor modelul GL accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde, iar viteza maxima este de 235 km/h. Un al doilea V8 pe benzina, cel de sub capota versiunii GL 500 4Matic, are o cilindreede 5,5 litri si produce 388 CP si 530 Nm, acceleratia 0 - 100 km/h fiind posibila in 6,5 secunde. Motorul V8 diesel este capabil de o putere maxima de 306 CP, iar cuplul maxim ajunge la 700 Nm.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.