Va propunem o lista a hothatch-urilor disponibile pe piata din Romania, voi urmand sa ne spuneti ce model preferati si de ce.

Skoda Octavia RSHatchback-urile compacte sunt cele mai apreciate modele din Romania pentru ca reprezinta un bun compromis intre pret, spatiu, calitate si tinuta de drum. Fiecare constructor alege insa sa sublinieze pe modelul pe care il ofera diferite caracteristici, in functie de cum isi cunoaste clientii si de ceea ce isi doresc potentialii clienti ai marcii.

La unii constructori exista insa si cate un model compact, hatchback care isi propune acelasi lucru cu competitorii sai - sa atraga iubitorii de sport pe patru roti. Sa le ofere pasionatilor de masini un model sport care sa le satisfaca setea de viteza, la un pret rezonabil. Acestea sunt hothatch-urile si sunt deja multe posibilitati de a alege. Le vom prezenta pe scurt si trebuie spus ca ne vom referit doar la hothatch-urile "obisnuite". Adica nu la modele gen Golf R, Ford Focus RS sau Seat Leon Cupra R, care sunt intr-un segment aparte. De asemenea nu von inlude in acesta lista modelul Astra OPC. A aparut deja noua generatie, iar peste cateva luni vom afla si carcateristicile noii versiuni OPC.

VW Golf GTIVW Golf GTI. La fel cum Golf-ul a inventat clasa compacta, GTI-ul este parintele hothatch-urilor asa cum le stim astazi. Model legendar, cu o multime de fani in toata lumea, care mizeaza pe performanta, dars i pe echilibru. Este considerat unul dintre cele mai bune hothatch-uri, chiar si atunci cand concurentii il depasec la capitolul putere maxima. A sasea generatie Golf GTI se prezinta cu un motor turbo, de 2 litri, care produce 210 CP si 280 Nm. Golf GTI accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,9 secunde, iar viiteza maxima este de 240 km/h. Germanii spun ca noua generatie afiseaza un consum mediu mai scazut - 7,5 l/100 km. Pret - 24.714 euro.

Renault Megane RSRenault Megane RS. Francezii au venit tare din spate, desi compactele lor nu aveau neparat o traditie in segmentul hothatch. Vechiul RS a avut mai multe editii speciale si a ajuns, la finalul carierei, sa se impuna ca fiind cea mai rapida masina de serie, cu tractiune fata, de pe Nurburgring. Noul Megane RS vine cu un stil mai placut, dar si cu 20 CP in plus, totalul fiind de 250 CP. Ramane de vazut ce poate pe circuit. Pret - necomunicat.

Mazda3 MPSMazda3 MPS. Niponii n-au avut prea mare succes cu MPS-urile lor pana acum (Mazda3 MPS si Mazda6 MPS), dar testele au aratat ca niponele sunt foarte bune. Usor supramotorizate, dar placute si foarte rapide. Noua Mazda3 MPS mizeaza tot pe putere in exces, folosind un motor turbo de 2,3 litri, care produce 260 CP si 380 Nm. Acceleratia 0 - 100 km/h este posibil ain 6,1 secunde, iar viteza maxima este de 250 km/h. Teoretic, am putea spune ca este mai performanta decat un GTI, data fiind diferenta de putere. Nu este neaparat asa, daca cei 260 CP nu ajung cum trebuie la asfalt. Niponii spun ca un diferential performant rezolva acest gen de probleme, dar asta ramane de vazut cand masina va fi condusa. Pret - 26.290 euro.

Ford Focus STFord Focus ST. A intrat intr-un con de umbra pentru ca toata lumea vorbeste acum de versiunea RS, dar ST-ul ramane cu performante foarte bune pentru cei ce vor sport, dar nu extrem. Focus ST vine cu un motor mare fata de concurenta - 2,5 litri, turbo - si pune la dispozitie 225 CP si 320 Nm incepand de la 1.400 rpm. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde si atinge 241 km/h. Cutia de viteze este una manuala, cu 6 trepte.

Seat Leon CupraSeat Leon Cupra. Hothatch-ul spaniol este echipat cu un motor turbo, de 2 litri, care furnizeaza 240 CP si 300 Nm. Pentru amatorii de tuning trebuie spus ca motorul poate si mai mult, el dezvoltand 265 CP pe Cupra R si pe alte "R"-uri VW (Scirocco si Golf). Leon Cupra accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,4 secunde si atinge o viteza maxima de 247 km/h. Si stilul se preteaza la tuning, asa ca modelul spaniol este preferat de cei ce apreciaza designul latin si numeroasele kituri de exterior de pe piata. Pret - 23.073 euro.

Honda Civic Type RHonda Civic Type R. Are un public aparte, format din cei ce apreciaza designul ce aminteste de un concept, dar mai ales din cei ce vor un motor aspirat, de turatie mare, care raspunde instantaneu la apasarea pedalei de acceleratie. Din punct de vedere al cifrelor, modelul nipon este cel mai slab, cu un motor de 2 litri care produce 200 CP si 193 Nm. In practica insa, motorul care ajunge la aproape 8.000 rpm compenseaza din plin difrentele de putere. In plus, niponii au avut grija sa compenseze si la nivelul platformei tehnice. Masina ajunge la 100 km/h in 6,6 secunde si opreste acum vitezometrului la 235 km/h. Pret - 24.966 euro

Skoda Octavia RSSkoda Octavia RS. Poate multi nu s-ar astepta sa fie in acest cerc al hothatch-urilor, dar Octavia RS are multe atu-uri de partea sa. In primul rand motorul de 2 litri turbo, care ofera 200 CP si 280 Nm permitand astfel o acceleratie 0 - 100 km/h in 7,2 secunde si o viteza maxima de 242 km/h (vorbim despre versiunea pe benzina). Octavia RS este oarecum exotica, pentru ca ofera performante bune, dar in conditiile unui aspect practic absolut de neegalat de celelalte hothatch-uri. Vorbim despre cel mai spatios model, cu cel mai mare portbagaj. O masina de familie de care insa nu scapi deloc usor pe sosea, indiferent ce concurent conduci. Pret - 23.144 euro.

Voi ce model preferati? Ce apreciati cel mai mult la modelul preferat?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.