Prezentat acum aproape jumatate de an, conceptul Vision EfficientDynamics a infierbantat imaginatia fanilor marcii bavareze. Liniile agresive, extrem de agresive si moderne, i-au facut pe cei ce apreciaza designul indraznet sa isi doreasca productia in serie.
La acea vreme parea putin probabil o productie de serie, deoarece masina era clar facuta pentru a pune in valoare conceptul EfficientDynamics, prezent si la modelele de serie si pentru a sugera o posibila directie de design. Vision EfficientDynamics parea a avea aceeasi soarta ca si un alt concept adorat de fanii BMW, M1 Hommage.
Datorita reactiei publicului sau poate unui plan concret, stabilit cu mult inainte, cei de la BMW au hotarat sa produca in serie - una limitata - conceptul Vision EfficientDynamics, spre bucuria amatorilor de raritati. Chiar si asa, masina de serie va prezenta unele modificari fata de ceea ce vedeti in galeria foto. Mai mult metal si mai putine suprafete vitrate, dar se pastreaza sistemul de propulsie hibrid.
Productia ar urma sa fie limitata la 10.000 exemplare.
Conceptul este propulsat cu ajutorul unui motor turbodiesel, cu 3 cilindri (premiera pentru BMW) si a doua propulsoare electrice. Vision EfficientDynamics dispune de tractiune integrala pentru ca fiecare dintre cele doua motoare electrice antreneaza cate o punte.
Motorul conventional este unul turbodiesel, cu 3 cilindri, capacitatea acestuia fiind de doar 1,5 litri. Cu toate acestea BMW a reusit sa obtina din acest propulsor o putere maxima de 163 CP si 290 Nm.
Puterea totala a masinii (motorul cu ardere interna plus cele doua motoare electrice) este de 356 CP, cuplul maxim fiind de 800 Nm. Cei de la BMW apreciaza ca Vision EfficientDynamics poate accelera de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde, viteza maxima fiind limitata la 250 km/h. Aceste performante sunt posibile in conditiile in care masina afiseaza un consum mediu de doar 3,76 l/100 km, in conditiile in care functioneaza motorul conventional. Conceptul este un hibrid veritabil, asa ca poate rula si in modul complet electric pe o raza de maxim 50 km. Bateriile care antreneaza propulsoarele electrice sunt alimentate de energia recuperata la franare, dar pot fi incarcate si de la o priza normala, de curent electric. Doar 2,5 ore sunt necesare pentru incarcarea completa a bateriilor.
Versiunea de serie a lui Vision EfficientDynamics ar urma sa fie lansata in 2013, conform unor susre din cadrul BMW.
Sursa: Insideline via WorldCarFans
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro