Conceput intr-o perioada de mari incertitudini pentru constructorul suedez, noul Saab 9-5 patrunde fara complexe in segmentul premium.

Saab 9-5Oferta de motoare in patru cilindri cuprinde un motor turbodiesel de 2.0 litri capabil de 160 CP cu emisii CO2 de 139g/km si un motor turbo pe benzina de 2,0 litri 220 CP. Varful de gama de 2,8 litri V6 turbo capabil a genera 300 CP si un cuplu de 400Nm, va fi oferit exclusiv cu Saab XWD, cu echiparea Aero la un pret de 51.753 euro cu TVA.

Cel mai ieftin model are un pret de pornire de 32.713 euro, cu TVA inclus, pentru motorul turbodiesel de 160 CP.

La scurt timp dupa lansare, se va mai introduce un motor mic, de 1,6 litri turbo benzina, capabil sa produca 180 cp si un motor de 2 litri BioPower alimentat cu bioetanol E85. Toate transmisiile sunt cu sase trepte.

Saab 9-5Sistemul de tractiune pe toate rotile Saab XWD, deja disponibil pe Saab 9-3, este oferit la lansare cu motorizarile turbo de 2,0 litri benzina, BioPower si 2,8V6. Disponibil intregii game este sasiul cu control adaptiv cu posibilitatea selectarii setarilor pentru sofer prin Saab DriveSense, sistemul de iluminare adaptiva Bi-Xenon Smart Beam si un tempomat adaptiv. Exista in plan doua variante de suspensii, adaptate direct din uzina la puterea motorului instalat si ambele disponibile cu setari pentru sasiu sport.

Saab 9-5Stilizarea frontala este inspirata de conceptul Aero X. Partea frontala a noului 9-5 este definita de o grila adanca flancata de unitati optice curbate, “inghetate”. Suprafata vitrata este prezentata ca o unitate curbata unitara, parbrizul mascat si pilonii laterali dand cabinei semnatura specifica unui cockpit Saab. Pentru ochii specialistului, proportiile parbrizului si ale plafonului tradeaza reminiscente ale clasicului model de succes 900.

Saab 9-5Caracterul dinamic al masinii este intarit de linia descendenta a tavanului care culmineaza cu puternicii stalpi posteriori alungiti ce sustin luneta. Energia latenta este dirijata de aparatoarele posterioare subtil inaltate deasupra rotilor. Sub linia lina, neteda a portbagajului se afla o fasie de iluminare “ice-block” marca Saab, ce imbraca intreaga latime a masinii.

Citeste articolul integral pe Wall-Street


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.