Lansarea pe piata romaneasca a noului Volvo C30 a fost evenimentul monden al saptamanii trecute, la care au participat doi membri din conducerea Volvo Cars: Loic Claude, directorul de dezvoltare pentru Europa Centrala si de Est al Volvo Cars, si Markus Matzak, director de marketing pentru Europa Centrala si de Est al Volvo Cars.
Automobilul a fost prezentat sub forma de concept, in ianuarie, la salonul auto de la Detroit si a fost lansat in Europa la salonul de la Paris, din octombrie.
C30 este cea mai mica masina din gama de modele Volvo. Dotat cu un corp solid, un sasiu sportiv si motorizari puternice, modelul ofera o experienta dinamica in condus. Interiorul, creat pentru a fi functional, inglobeaza un numar variat de dotari inteligente menite sa asigure confortul si flexibilitatea, atat pentru locurile din fata, cat si pentru cele din spate.
"Forma compacta a modelului C30 nu ne-a impiedicat sa cream un interior spatios. Pana si cel mai mic model Volvo ar trebuie sa ofere sentimentul unei masini premium. Calitatea C30 se aplica nu numai asupra infatisarii, ci si asupra modului in care se conduce. Intentia noastra este sa atragem oameni carora le place condusul", declara Hakan Abrahamsson, director de proiect C30.
Este construit dupa aceleasi principii ca si celelalte modele Volvo. Nivelul ridicat al controlului si raspunsul precis la comenzi reprezinta atuurile cheie ale masinii. Ca optiune de echipare se poate asambla un sasiu mai sportiv. Sistemul DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) se gaseste in dotarea standard a fiecarui model. Sistemul de franare este electro-hidraulic (hidraulic pentru versiunea 1.6 litri). Gama de optiuni pentru Volvo C30 include doua variante de jante: 15 si 18 inch.
Volvo C30 poate fi echipat cu optiuni de motorizare in 4 sau 5 cilindri pentru variantele pe benzina sau motorina si capacitati de la 1.6 pana la 2.5 litri. "Datorita sasiului sportiv masina cantareste 1204-1404 kg, ceea ce inseamna ca este mult mai sportiva chiar si pentru un motor de 1.6 litri. Gama de motorizari va satisface orice client", continua Hakan Abrahamsson.
Toate motorizarile au tehnologie bazata pe patru valve. Cel mai puternic motor pe benzina (T5) are un turbo propulsor si o torsiune rezistenta la viteze mari (320 Nm de la 1500 la 4800 rpm).
C30 da posesorului posibilitatea personalizarii accentuate a automobilului. Cei de la Volvo ofera un numar fara precedent de optiuni, de la motorizari la aspectul interior si exterior, trecand prin siguranta activa si pasiva a masinii sau prin nivelul de gadget-uri si sisteme de entertainment.
Suplimentar, C30 este utilat cu un sistem de camere montate in oglinzi (IDIS), care redau imagini cu asa numitul "punct mort" din campul vizual al soferului. Un alt sistem monitorizeaza permanent conditiile de trafic, iar daca soferul conduce pe o sosea aglomerata unde are nevoie de toata atentia, atunci sistemul rejecteaza apelurile de pe telefonul mobil sau reduce sonorul radioului.
Tehnologia care sta la baza constructiei sasiului sau este similara cu cea folosita pentru modelul S40. La orice viraj brsuc, masina are un raspuns prompt si exact, gratie sasiului si suspensiilor spate care permit si acestora virarea usoara si evitarea cu usurinta a pericolelor. In cazul in care masina intra in derapaj, soferul este ajutat de sistemul de Control al Stabilitatii si Tractiunii (DSTC) sa pastreze C30-ul pe sosea.
Masina a trecut cu brio testele europene la NCAP, obtinand cinci stele la toate capitolele. Volvo a integrat in interior atat airbag-uri clasice si airbag-uri cu deschidere in doua etape, cat si airbag-uri-cortina care ofera un plus de siguranta in cazul impacturilor de orice tip. In cazul unei coliziuni din spate, exista sistemul WHIPS care asigura deplasarea spre inapoi a scaunului din fata, conform miscarii corpului.
In caroseria C30-ului este integrata o structura de rezistenta care inconjoara masina longitudinal si transversal. Sub capota si in partea din spate a masinii se afla doua zone numite "crumple zone" construite din materiale care pot absorbi prin compresare energia degajata de un impact puternic.
Masina se poate incuia si descuia atat din interior, cat si din exterior cu ajutorul unei telecomenzi de dimensiunile unui telefon mobil. In functie de motorizare si dotari, preturile cu toate taxele incluse variaza intre 17.428 si 37.179 €. Volvo va produce anual aproximativ 65.000 de masini C30 si estimeaza ca 75% dintre ele se vor vinde in Europa. Automobilul va concura pe piata cu modele de clasa medie ca BMW seria 1 si Audi A3.
Foto 3-7: carwalls.com
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Când nu mai poți avea încredere în nimeni... ai încredere în sufletul tău
Sursa: kudika.ro
-
Raiffeisen Bank va folosi un instrument digital realizat de iFactor pentru...
Sursa: futurebanking.ro
-
MAE, despre românii blocați la Dubai: Au fost ajutați să se cazeze până revin...
Sursa: wall-street.ro
-
Liniște interioară: Cuvinte-cheie care ne ajută să ne calmăm mintea
Sursa: garbo.ro