Constructorul francez tatoneaza putin grupul de hot-hatch-uri format din VW Golf GTI, Ford Focus ST si Astra GTC.

Concurentul francezilor pentru VW Golf GTI, Focus ST si Astra OPCPeugeot va prezenta la Salonul Auto de la Geneva cea mai puternica versiune a modelului compact 308. Francezii vor astfel sa vada reactia publicului fata de modelul 308 GTi pe o piata dominata de VW Golf GTI, Ford Focus ST si Opel Astra GTC. Dealtfel, Peugeot a evitat sa specifice in comunicatul de presa denumirea exacta a modelului, rezumandu-se la a spune ca masina este echipata cu un propulsor THP, asa ca vom vedea daca va ramane acesta denumire sau modelul va fi botezat pur si simplu 308 GTi (asemeni modelului 306 GTi).

Concurentul francezilor pentru VW Golf GTI, Focus ST si Astra OPCModelul anterior, 307, nu a avut o versiune GTi, dar acum se pare ca francezii vor sa dovedeasca ca nu au uitat cum se prepara sasiul unei masini sport.
308 GTi (sau 308 THP, cum preferati) dispune de un propulsor de 1,6 litri, supraalimentat, care livreaza 175 CP /6.000 rpm si un cuplu de 240 Nm incepand de la 1.600 rpm (pentru scurte perioada se poate ajunge si la 260 Nm, cu ajutorul functiei “overboost”). Puterea este transmisa puntii gata prin intermediul unei cutii de viteze cu 6 trepte.

Motorul a fost dezvoltat de PSA Peugeot Citroen in colaborare cu BMW, astfel ca cei doi constructori francezi pot beneficia si de imaginea constructorului german cand lauda performantele propulsorului. Peugeot 308 GTi accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8,3 secunde, si atinge o viteza maxima de 225 km/h, consumul mediu fiind de 7,6 litri/100 km. masina dispunde un spoiler fata mai agresiv, garda la sol mai mica si, bineinteles, suspensie mai rigida.

Concurentul francezilor pentru VW Golf GTI, Focus ST si Astra OPCInteriorul este prevazut cu insertii de aluminiu pentru consola centrala, schimbator si pedalier, iar cadranele ceasurilor de bord sunt pe fond alb.

308 GTi are puterea maxima mai mica decat ale concurentilor amintiti mai sus si, ca urmare, performantele dinamice sunt usor inferioare acestora. Ramane de vazut daca francezii pot compensa acest aspect printr-o tinuta de drum egala sau mai buna. Pe de alta parte, probabil 308 GTi va avea cel mai mic pret dintre hot-hatch-uri.

Pe voi v-ar tenta acest model, daca ati vrea un hot-hach? Cat de mult conteaza imaginea, si nu ma refer la design, in cazul unei masini din aceasta categorie?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.