Va amintiti ca Volvo a facut senzatie acum ceva ani cu noul lor (pe atunci) propulsor turbodiesel D5. Rafinat si eficient, D5-ul este si astazi in oferta pentru mai multe modele Volvo si se bucura in continuare de aprecierea clientilor.
Suedezii nu au stat degeaba si au pus la punct noul propulsor D5. Desi acesta are aceeasi cilindree cu actualul motor – 2.4 litri – Volvo spune ca noul motor nu are in comun cu D5-ul cunoscut decat denumirea si configuratia cu 5 cilindri in linie. Asemanarile se opresc aici, pentru ca noul D5 vine cu doua turbocompresoare si mai multe imbunatatiri tehnice care au permis obtinerea unei puteri maxime de 205 CP (pentru comparatie – actualul D5 livreaza 185 CP). Cuplul maxim al noului propulsor a ajuns la 420 Nm, suficient pentru a asigura performante foarte bune pentru modelul S80.
Dezvoltat in doar 3 ani, motorul afiseaza un consum foarte redus, in conditiile in care activeaza pe berlina S80, care nu este chiar usoara. Suedezii spun ca nivelul consumului mediu este de 6,2 l/100 km , iar emisiile de CO2 sunt de 164 grame/km.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro