Mercedes trece la o noua etapa in testarea modelelor sale si a sistemelor de siguranta. A inlocuit pilotii cu electronica.

Electronica si sistemele sofisticate de control au "atins" si activitatea pilotii de teste. Acestia au fost inlocuiti de piloti electronici de catre germanii de la Mercedes care spun ca cei electronici se descurca mult mai bine decat oamenii in anumite situatii.

Programul celor de al Mercedes se referala testarea sistemelor electronice de asistenta: ABS-ul cu diferite imbunatatiri, sistemele de control a stabilitatii si tot cea ce presupune ajutor electronic in situatii de urgenta.

Germanii au investit intr-o noua generatie de piloti, cei electronici. Acestia (o combinatie intre calculatoare, soft-uri si diferite unitati de control) pot testa mult mai bine reactiile sistemelor de asistenta. Mercedes pune ca principalul avantaj tine de faptul ca pilotul electronic poate recrea aceeasi manevra de cate ori este nevoie, exact la fel, fara sa intervina variabilele caracteristice pilotilor umani.

Un alt avantaj tine de faptul ca este evitat pericolul ranirilor pilotilor. In acest program sunt testate sisteme de asistenta pentru situatii limita. Asa ca manevrele trebuie sa fie unele la limita. Asta implica de multe ori mai multe masini, franari la limita, manevre de evitare facute in ultimul moment, iar uneori se poate ajunge la un impact deloc programat. In acest fel, pilotii umani ar putea fi pusi in situatii riscante. Cei electronici insa nu simt nimic.

Testele cu piloti electronici sunt folosite de Mercedes doar pentru testarea la limita a sistemelor de siguranta si doar pe circuite inchise. Ele nu pot inlocui lungile teste rutiere facute de pilotii umani, pentru ca masinile sunt destinate oamenilor, iar acestia stiu cel mai bine cum trebuie ajustate diferite comenzi, cum se simt unele materiale si pot aprecia nivelul tinutei de drum, din punct de vedere al soferului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.