Auto 7 Decembrie 2011 01:20
Sa fie acesta un semnal ca diesel-urile vor trece, in timp, de la turbo la biturbo?
Faptul ca diesel-urile devin din ce in ce mai performante este evident in ultimii ani. Si ma refer la diesel-uri de cilindree mica si medie, nu la cele de peste 2 litri.
Opel vine cu o noutate care suna foarte bine. Nu este nici un record in domeniul auto, dar este o premiera pentru segmentul in care activeaza Insignia. Inginerii germani au luat motorul turbodiesel de 2 litri, cunoscut in gama Opel si i-au mai adaugat o turbina. Asa ca acum avem un diesel de 2 litri, biturbo, care ofera performante foarte bune, in conditiile in care consumul este mai scazut decat la versiunile mai slabe ale aceluiasi motor, cu un singur turbo.

Motorul are acum doua turbine, una mica si una mare.
Cea mai mica activeaza la turatii mici, pentru a reduce lag-ul caracteristic motoarelor supraalimentate. La turatii mediii, ambele turbine lucreaza, iar la turatii mari (incepand cu 3.000 rpm), doar turbina mare este functionala.

Rezultatul? Motorul produce... citeste continuarea pe Motorstory.ro!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.